Gå til innhold
Arkivverket

[#29405] Søk på FamilySearch


Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest knut fasting

Søk på FamilySearch kan gi rare resultater:Søk på Olof Bring, velg IGI nr 12, da får du opp foreldrene.Men ved søk på morens navn Abela Klinthea får man ingen treff !Hva er årsaken til dette fenomenet ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg får opp bare svensker og dansker og nr. 12, som er Sverige, har ingen mor med det navnet.Hva søkte du etter utenom Olof Bring ? Født ca. når og hvilket land. Jeg antar Klinthea er et fornavn eller hva?Jeg forsøkte også å søke direkte på IGI, men det går ikke uten et land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Nå blir jeg nesten redd, jeg har repetert søket slik jeg har skrevet det ovenfor og får det samme fenomenet, Olof Bring, g.m. Elsa Catharina Collin, hans foreldre: Ebbe Bring og Abela Klinthea.Er søkene på FamilySearch selektive ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Vedr. (2) og navnet: Klinthea kan godt være den feminine skriving av slektsnavnet Klintheus - altså et slektsnavn. Her hvor jeg er nå, er dette vanlig på 16- og særlig 1700-tallet.Men jeg aner ikke hvor og når denne Abela Klinthea, så om dette var relevant i denne sammenheng, har jeg ingen formening om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Etter Knut's lenke som kom mens jeg skrev, dette er jeg nå så sikker jeg kan være er et slektsnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hei Knut,Jeg har lagt merke til det samme, og har kommet til at feltene for foreldres navn ikke innbefattes i søket. (Med mindre det gjøres et 'foreldresøk'). Det er jo logikk i det, i og med at man ikke får opp videre data ved å klikke på foreldrenes navn inne på et IGI eller VRI 'kort'. Ut i fra dette vil det ikke være noe treff på et gitt navn hvis det ikke finnes en post i databasen for vedkommende, til tross for at personen finnes som far eller mor.Men det kan være verd å prøve med forskjellige varianter av staving..Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette bekrefter det jeg har hatt mistanke om i lengere tid. Dataene jeg får opp ved likt søk kan variere. Da jeg prøvde første gang fikk jeg opp en Ohla Brinch som totalt nr. 12, og en Ole Bring(tror jeg) som nr.12 i IGI men kun med årstall. Når jeg prøvde nå fikk jeg nok det samme som deg.Jeg la merke til at foreldrenes navn sto i blått, men ingen nærmere opplysninger. Det skjer av og til og andre ganger kan du være heldigere. Personen som har lagt det inn har kanskje ikke hatt mere informasjon?Jeg søkte så etter etternavn Klinthea og fikk opp ADELA (ikke Abela) Klinthea med født 1670-1747 (nr.4 og 5). Ikke noe mere. Ekteskapet med Elsa var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.