Gå til innhold
Arkivverket

[#29416] En liten feil ved oppslag på engelsk

Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

I folketellingene (f.eks. 1815 for Bergen) blir tekstene der man klikker på Første og Neste side endret fra engelsk til norsk når man står helt foran i listen man blar i, og tilsvarende når man står helt bak, blir Neste og Siste norsk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Det samme gjelder for alle folketellingene, mener jeg. Har lagt merke til det selv.I tillegg heter det vel ikke 'starting on', men 'starting with' eller 'starts with'. Og 'contains' med s til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
Gjest Jan Peter Wiborg

Om man gjør et engelsk søk med 'first name equals' i f.eks FT-1900, så endres språket til norsk og det blir 'Etternavn lik' på den neste søkesiden som kommer opp.Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
Gjest Jan Peter Wiborg

Dersom man prøver å legge inn ett nytt tema i Brukerforum på Engelsk, kommer disse 3 feltene opp på norsk:Heimstad:E-post (må skrivast):Du kan også lasta opp eit bilete frå din eigen maskin (jpg eller gif).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Kristian Strømme

Feilene som er nevnt øverst i denne tråden er så vidt jeg kan se rettet. Med hensyn til feilemeldingen, 'first name equals' blir til norsk, så kan jeg heller ikke se at det skjer når jeg forsøker det. At ikke alle norske ord har blitt omsatt til engelsk er beklageligvis et resultat av knappe resurser. Men i den graden vi blir gjort oppmerksom på feil vil vi forsøke å få de rettet så snart vi har mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Ok, skjønner det.Det jeg 'refererte' til i (5), var feil som oppstår om man legger inn nye innlegg eller svar ved engelsk meny.Skift til engelsk språk, og gå så tilbake til Debattforumet, og prøv å svar på et innlegg, eller start et nytt.Da kommer disse 3 feltene opp på norsk:Heimstad:E-post (må skrivast):Du kan også lasta opp eit bilete frå din eigen maskin (jpg eller gif).Ser at det er enkelte engelske debattanter som 'bommer' litt med innholdet på de feltene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.