Gå til innhold
Arkivverket

[#29427] søker kilder Hersleb- Walnum -Sverdrup


Gjest Kari Nerbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Nerbu

Det kan jeg, men ønsket jo tips på kilder og da er det om og gjort å ikke begrense det hele! Jeg har muntlige kilder på at mine aner strekker seg mot Chr Mikkelsen og en stor presteslekt. Jeg har sporet den til Nærøy og en gård der som heter Lauga. Der finnes Hersleb Walnum- slekt. Forøvrig prøver jeg å finne linjene fra disse og til Peder Chr Hersleb Kjerskow 1786 Rødøy. Prøver å kartlegge alle kvinnene i denne slekten da den jeg leter etter er nær tilknyttet denne slekten. Hun fikk barn med en sjømann og de døpte et barn i Nærøy. Veldig innviklet. Jeg nøster og nøster og ønsker flere kilder å grave i!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Bjølgerud,

En gammel bok fra Fabritius og sønners forlag, Oslo 1954 heter 'Reine og handelshuset Sverdrup', og er skrevet av K. O. Mathisen. Kanskje du får låne den på et bibliotek? Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nerbu

Tusen takk begge to. Jeg blir nesten litt flau over det med nettet. Du kommer til et punkt du syns du har prøvd alt, men så er kansje det enkleste glemt. På nytt takk til dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.