Gå til innhold
Arkivverket

[#29459] Anne Pedersdtr f. 1831, datter av Peder Bersvendsen. Tynset

Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei.Jeg lurer på om det er noen som har noen informasjon på denne Anne Pedersdtr... Hun var datter av Peder Bersvendsen og (Marit?) Embretsdtr. Peder er på Brændebakken i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=F60437.wc2&gardpostnr=284&personpostnr=1652&merk=1652#ovre>Lenke. Jeg er på jakt etter en Anne (Maria?) Pedersdtr Brændebakken, som føder en sønn i 1844. Jeg vet at en 13 år gammel mor ikke er så vanlig, men alt skal jo sjekkes.Link til en tidligere debatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Odd Tjade

Svarer selv om forspørselen ble lagt ut for en stund siden. Det er flere Peder Bersvendsen på Tynset på den tid. Den du søker, er ikke han på Brennbakken (114-1) som er født i 1804, men han på Kinndøl Nordre (117-1), f. 1805 og død i Balsfjord. Han var fra Kjæreng (32-1) og 1. gift med Berit Embretsd., f. 1807 Kindøl (117-1), som er Annes mor. Anne er f. 14.01.1831. Referanse: Tynset bygdebok bd. 2, side 385 og kirkebok for Tynset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.