Gå til innhold
Arkivverket

[#29460] Familie i Sogn og Fjordane

Gjest Wenche Waler
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Waler

Hei!Jeg er på jakt etter disse:Erik(Eirik) Andersson f.1731-1810 Tveita?gift med Gjø Nilsdtr. 1721-1804 AskeØnsker foreldrene til Erik Ragnhilde Johannesdtr. f.1650-1698 foreldre:far: Johannes Jørgensen f. 1678Men hvem er mor?Takknemlig hvis noen kan hjelpe.Wenche Waler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Finner ikke Tveita og Aske i Sogn og Fjordane i 1801. Enklere for noen å svare deg om du skriver kommune, eller i det minste om det er Sogn eller Fjordane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er Tveita i Gloppen og der finner du og Aske. Tveita ligger i nærheten av Byrkjelo og Aske ikke langt fra Sandane.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvard Skarvatun

Erich Andersen ble 31.10.1753 gift med Gioe Nielsdr i Gulen, Sogn og Fjordane. Dette finner du på Family Search. Gulen/Eivindvig prestegjeld har ikke deataregistrert kirkebøkene på 1700-tallet og skal du komme videre må du nok få noen til å gjøre oppslag for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvard Skarvatun

Eiriks foreldre var Anders Monsson Tveit d.y. gift I 2.7.1733 m.Åse Jensdotter Austgulen. Anders gift II 24.11.1763 m.enkja Ingeborg Hansdotter Tveit(1 barn med henne Brita døpt 13.9.1767 gift 13.7.1786 m.Bendik Jensson Haukhella). Åse var dotter av Anna Ottesdotter Austgulen g.2.7.1702 m.enkjem.Jens Ivarson f.1682 Stemnebø. Eiriks besteforeldre: Mons Hansson Tverbjørg g.29.6.1704 m.Anna Andersdotter Tveit, ho var dotter av Anders Eirikson Tveit. Garden Tveit ligg i dalbotnen nordaust av Nordgulvågen i noverande Gulen kommune.(Oppl. frå 'Gulen i gamal og ny tid' Bd.1.1973 Ivar Kleiva s.452-3 s.470 og s.573) Gjø Nilsdotter var fødd Lærvig(Leirvik)i nov. Hyllestad kommune. Dessverre har bygdebokskrivaren svært få fødsels-/dødsdata med i ættesoga si på den tida. Så kyrkjebøkene må nok brukast for utfyllande oppl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei Ingvard!Kjempeflott!!! Tusen takk for hjelpen. Har mye familie i Sogn og Fjordane både på min far og mor side. Ikke så rart da de kom fra Nord Hordaland (Fedje og Rongevær,Austrheim) Fornavnet Gjø hadde jeg aldri hørt før,så det trodde jeg først var feil,men etter nærmere ettetanke kom jeg på at min første bostedsadresse var Gjøaveien i Bergen. En takk til dere andre også som har bidratt.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Ser at jeg har skrevet feil i min etterlysning av foreldrene til Ragnhilde Johannesdtr.født 1650 Ytre Dale Faren er selvfølgelig død 1678 og ikke født 1678.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.