Gå til innhold
Arkivverket

[#29463] Brooklyn NY; Skåtøy og Oslo

Gjest Gerd H Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gerd H Aasen

Jeg søker etter moren til Esther Anette krogh; Esther var født i Oslo januar 30-1909. Den eneste informasjonen som jeg har angående moren til Esther er at navnet hennes var enten Else eller Elise, at hun kom fra Skåtøy, å arbeidet på en av skipene som gikk mellom Norge og NY, kanskje Stavangerfjord? Esther bodde også i Brooklyn NY da hun var barn. Faren til Esther var Ragnvald Lehman Krogh, født i Mjøndalen mai 10-1883. Ragnvald bodde senere i Oslo, så vel som i Chicago. Håper at noen kan hjelpe meg med dette. På forhånd, tusen takk! Gerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Ragnvald Lehman Krog reiser til Canada i mars 1910. Lenke Han sies da å være bosatt i Gøteborgsgata 18, 2. etasje. (Kristiania). Det er vel en sjanse for du kan finne Esther Anette og mora på samme adresse i den kommunale folktetellinga 1911 eller 1912. Oslo byarkiv er stedet for den slags. Men du bor jo et stykke unna ser jeg. Kanskje er Esther Anette døpt i kirken nærmest Gøteborggata - Har du sjekka kirkeboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I census 1930 er Elsie Krogh 'Mother in Law' i 311 Senator Street i Brooklyn, New York. Hun er 46 år og skilt 'Divorced'. Hun innvandret i 1920 og er houseworker, private family.Elsie bor hos sin datter Esther A. Hansen som er 21 år gammel. Esther A. ble gift som 16 åring og innvandret 1923. Datterens ektemann er Martin Hansen 27 år. Han ble gift som 22 åring. Innvandret 1922. Martin er 'Motorman - Street Railway'. Esther og Martin har en sønn: Arthur Hansen 4 år og 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerd H Aasen

Takk for din forskning! Martin Hansen kom fra Haugesund som sjømann. Esther og Martin hadde også to andre barn; Raymond og Jean Esther. Arthur var min svoger. Jeg har hørt Senator Street nevnt angående denne familien. Men, jeg skulle gjærne hatt greie på gjentenavnet til Elsie og om slekten hennes i Norge. Kanskje at andre som leser dette har noen opplysninger om det sist nevnte. Takker deg en gang til for hjelp til dette Mr. Jon Torp. Hilsen fra Gerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

GerdJeg synes du skal lage en ny debatt. Med ny overskrift. Spør om noen kan hjelpe deg med å finne Esther Anettes fødsel i Oslo i 1909. Kanskje er hun døpt i Petrus kirke. Du kan også spørre om noen kan sjekke den kommunale folketellinga i Oslo 1911 og eller 1912 - og sjekke hvem som da bodde i Gøteborggt. 18. - 2. etasje.Kanskje er du heldig, og får hjelp fra noen i Oslo som kan finne ut hva Esther Anettes mor het. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Jon Torp

Ester Anette er født på Rikshospitalet i Oslo 30. januar 1909. Hennes mor er Elise Marie f. Thorbjørnsen.Oslo fylke, Rikshospitalet, Dåpsbok nr. K 0006.3 (1908-1910), Fødte og døpte 1909, side 47-48. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.