Gå til innhold
Arkivverket

[#29470] Hans Glittenberg, kjent rosemaler (?) fra Telemark, 1780-1880 tallet?

Gjest Solfrid T.Stordalen Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid T.Stordalen Henriksen

Jeg leter etter opplysninger om faren til Maren Kristine Hansdatter Glittenberg.Maren Kristine HANSDR ):Birth: 05 Jan 1817 Parents: Father: Hans GLITTENBERG Marriage:Spouse: Svend JOHANNESEN Marriage: 06 May 1849 Place: Hjartdal, Telemark, Norway Notes: Additional data in original record Source Information: Batch Number: M425713 Hennes far skal være en Hans Glittenberg. Jeg er usikker på om det kan være den kjente rosemaleren Hans Glittenberg, eller om det er snakk om to forskjellihe personer. Kan det være : Hans Olavson Glittenberg (1788 - 1873 ?Er det noen som kjenner til denne rosemaleren, Hans Glittenberg?Hilsen Solfrid (se også tema 26435)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

I boka 'Rosemaaling i Telemark' av Øystein Vesaas, bind 3, står det 20 sider om Glittenberg. Han har en datter Maren Kristine født 1817.Glittenberg giftet seg i Hjartdal 1816 med 'Pige Anne Cahrine Andersdatter Broch 28 aar gl. fra Scheen'.Boka finnes bl.a. på biblioteket i Tønsberg.mvh Ragnhild Brænd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Stordalen Henriksen

Takk,takk!Nå har jeg noe å lete videre i.Det ser ut til at jeg er på rett spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.