Gå til innhold
Arkivverket

[#29473] Gudmund Finnanger

Gjest Frode Myrheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Frode Myrheim

Er det noen som kan stadfeste at Gudmund Finnanger gm. Alida Dammen frå Volongen i Vallset og eigarar av Godholen i Romedal i perioden 1945-53 er identisk med den Gudmund Johansen, son av lærar og kyrkjesangar Georg Andreas Johansen født 1858 i Fosnes sokn i Nord-Trøndelag. Dei står under Haraldreina 111/6 i Nedre Stjørdalen i 1900-teljinga.Frode Myrheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes bøker om Norske gårder hvor det står navn på eier av gården og dennes foreldre. Jeg er ikke helt sikker på tittelen, men tror navnet evt. er veldig likt. Bibliotekene burde ha den lokale boka i det minste. Det finnes en eldre(1940-50-årene?) og en ganske ny utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Berg Nordli

Kanskje ikke mye hjelp, men i Romedal bygdebok, bind 5 II, s 159, finner jeg som barn til Kristian Bertelsen Dammen: 1. Alida, f 09.04.1894, g.m. lærer Gudmund Finnanger. Alida var også lærer, de bodde på Ilseng til slutt.Ilseng er et tettsted litt lenger nord. (enten i Stange eller Løten kommune).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Myrheim

Den boka du meinar, Berit, er vel Norske Gardsbruk frå 1969 over Hedmark fylke, bind 2. Her tek slektshistoria til i 1954, og der er derfor ikkje mye hjelp å få her. Eg er også klar over at Alida står i Romedalsboka.Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.