Gå til innhold
Arkivverket

[#29476] Hans Johannessen fra Hæsdal / Haaland

Gjest Arne Bue
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Bue

Kan noen, med litt lokalkunnskap i Hordaland, hjelpe meg med å bekrefte eller avkrefte om den Hans Johannessen som er far til Anna Dorthea Hansdtr. Haaland [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=dpham1846&gardpostnr=1358&personpostnr=4073&merk=4073#ovre>Lenkeer den samme Hans som er konfirmert i Hamre prestegjeld i 1830.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hans Johannessen som du nevner blir gift og bosatt på Skarpeneset i Meland. Hans Johannessen Haaland som dør i Bergen 04.12.1874, 59 år gammel kan komme fra et annet sted enn Hamre. Selv om det står at han er født i Hamre ved hans opphold på spedalsk sykehuset under FT 1865 i Bergen. Kona er fra Tjore i Manger. Jeg finner ikke deres vielse i Manger, Hamre eller Bergen.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Bue

Takk for opplysningen, da er den Hans som ble Konfirmert i 1830 et blindspor. Det er foreldrene etter Hans som døde på Bergen Hospital jeg er på jakt etter. Han er min tippolderfar. Jeg har også søkt alle tenklige søkbare kilder i Hordaland etter giftemålet deres uten posetivt resultat. Vet du om det finnes noen bygdebøker fra området som muligens kan gi svar. mvh Arne Bue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.