Gå til innhold
Arkivverket

[#29477] Østfold - distriktet

Gjest Karin Langaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Langaard

Hei Prøver meg igjen på denne damen : Kristina (Stina) f. Eriksen / Eriksdotter født i Gäsâter , Dalsland 28. Mai 1833Hennes foreldre var Kajsa Olsdotter f. 1811 og Erik Eriksson f. 1810-1866Hun har antakelig flyttet til Norge og Østfold i tiden 1860 - 1890. Hennes bror August flyttet til Norge 1882 og bodde i Slagen,Vestfold.Kristina har nok blitt kalt Stina, og har muligens vært gift med en som ble kalt Anders-Petter. Her kan jo variasjonene være mange - om det er Anders Petter Andersen eller Petter Andersen eller bare Anders Petter....hvem vet.Nå er jeg spent på om noen vet noe om disse.Karin Langaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Langaard

Hei Lars Ove Ikke den første vil jeg tro, heller den andre. Vanskelig å si før vi finner henne med familie.Ingen som har henne senere tellinger da?? Noen som sitter på bygdebøker e.l. for Moss ?Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei. Ja det kan virke sannsynlig at det er den 'andre', men på 1900 tellingen finner jeg bare en som kanskje kan passe...LenkeMen så var det dette med mannen da?? Er du helt sikker på at hun ble gift, eller det en sjans for at hun ble enke mellom 1875 og 1900 ?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Beklager at det skjer et eller annen når jeg legger inn en lenke, skal sjekke det opp.MvhLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Langaard

Hei igjen Min bestefar Fritjof Anker Eriksen møtte sin kusine Elin på gamlehjemmet. Elin skal være dtr av Stina og Anders Petter,som de ble kalt. Derfor vil jeg tro at ettersom bestefar var sønn av August Eriksen f. 1848 Högsäther i Dalsland og søsteren hans Kristina f. 1833 er utflyttet og ikke registrert hvor, at dette må være henne. Vet moren til Elin bodde i østfold-distriktet,Elin hadde og en søster som het Ingeborg.Har nemlig ikke funnet andre steder i familien der noen heter Stina... Kansje jeg er heeeeelt på jordet?Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.