Gå til innhold
Arkivverket

[#29491] Han Mathisen, Larvik

Gjest Einar F. Løsnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar F. Løsnes

Hei! Er det noen som har kjennskap til: HANS MATHISEN født ca. 1769 i Langestrand, Larvik., død 22.10.1864 i Langestrand, Larvik. Giftet (1) med NEPTUNE PETERSDATTER 02.07.1796 i Larvik., datter av PETER WENNESTRØM og BERTHE LARSDATTER. Født ca. 1773 i Larvik., og døde 05.03.1813 i Larvik.. Gift (2) med BERTHE KIRSTINE FREDRIKSDATTER 06.08.1813 i Larvik., datter av FREDRIK KRISTOFFERSEN og BARBRO RAPHAELSDATTER. Hun ble født 30.05.1789 i Langestrand, Larvik., og døde 06.01.1863 i Langestrand, Larvik.Hilsen Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har lett litt etter en Hans Mathisen f. ca 1765 i Vesfold. Fant en kandidat I Sandar, og en i Solum , Telemark.Hans Mathisen dpt 26 april 1767 i Solum, Telemark av foreldre Mathis Larsen og Karen .I en ekstra folketelling for Solum bor Mathis Larsen med fem barn her.LenkeSiden jeg ikke finner noen som passer født på Langestand, ville jeg undersøkt denne i Solum.Det var mye flytting mellom verket i Solum og Fritzøe verk , Langestrand. Mulig han kan ha en tilknytning til Verksvirksomheten?Han som er født i Sandar finner du muligens under Vestfoldslekt? Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Om man leter på f.eks. FamilySearch vil man nok få dårlig med treff på fødte i Larvik og/eller Langestrand for tida før 1780, rett og slett fordi kirkebøkene er tapt, og at det da er mindre registreringarbeide å få gjort. Skjevhet i kildene, som det heter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Gun og Kristian! Takk for svar. Jeg kjenner til alt som nevnes her, og er kjent med at kirkebøkene for Larvik ikke eksisterer fra før 1785, men håpet på at noen andre kanskje hadde vært borti de samme personene.Hilsen Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.