Gå til innhold
Arkivverket

[#29492] Olaus Treider f. i Vestby

Gjest Irene Westen
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Westen

Olaus var ifg. FT 1865 f. 1834 i Vestby, gift med Anne Caroline Jensen. Hennes far kom fra Treider i Ås. Olaus og Anne hadde ihvertfall 2 døtre. Karoline, døpt i Paulus kirke 26.08.1877 og Emilie, døpt i Jakob kirke19.03.1876. I FT 1865 står det enda en datter, Olida f. 1864. Stort opphold mellom 1. og 2. barn virker rart. Kan Olaus ha vært gift før? Problemet er: Hva het Olaus som farsnavn? Det virker jo som Treidernavnet kom med hans kone og i Ås bygdebok finner jeg ingen Olaus under Treider. Vielsen mellom Olaus og Anne har jeg ikke funnet i bb for Ås eller på nettet, så jeg vet ikke om de giftet seg i Oslo, Ås eller Vestby. Synes det er rart at han tok sin svigerfars gårdsnavn. Var ikke det uvanlig på den tiden når han ikke bodde på gården? Finnes det noen som kjenner til denne familien og som kan fortelle meg hva hans farsnavn var? Håpfull hilsen fra Irene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Westen

Hei Berit! Tusen takk!! Fatter ikke at jeg ikke har tenkt at de kunne være brødre - begge fra Vestby. På FamilySearch fant jeg jo 'en drøss' med barn av samme foreldre - også Olaus og August. Dette må vel kalles 'Altzheimer light' ........ Ihvertfall, tusen takk for at du tenkte for meg! (Jeg burde nok legge slekta på hylla en stund, men er helt besatt av å komme videre mens jeg ennå klarer...........) Masse hilsener fra en kjempeglad Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.