Gå til innhold
Arkivverket

[#29493] Søk i Amerikas folketellinger - hjelp!

Gjest Nina Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Karlsen

Jeg prøver å hjelpe Donna med å gjenopprette kontakt med slektninger i Bergen, men hun har veldig lite informasjon. Fant bestemorens vielse i Family search:Webster Simkins & Ingeborg Michelsen 22 OCT 1904 Chicago, Cook, IllinoisKan noen av dere flinke med tilgang til Ancestry.com være kjempegrei å sjekke aktuelle folketellinger for å prøve å fastslå denne damens opprinnelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Ingeborg var Norsk - her er folketellingene:1910 - Inga M. Simkins Knox county, Maquon Township, Illinois- 28 år -1920 - Ingeborg Simkins i Know county, Knox township, Illinois - 37 år - innvandret 1901 - naturalisert 19041930 - Ingeborg Simkins i Knox county, Galesburg township, Illinois - 48 år - innvandret 1901------------------------- Social Security Death Index Name: Ingeborg Simkins SSN: 330-05-5755 Last Residence: 61401 Galesburg, Knox, Illinois, United States of America Born: 21 Mar 1882 Died: Jul 1968 State (Year) SSN issued: Illinois (Before 1951 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Jeg er virkelig imponert, du er bare fantastisk. Vil tro Donna blir glad når hun får se dette. Da gjenstår det bare å finne levende slektninger. Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Ove Hattrem

Jeg lurer på om det er råd å slenge på en forespørsel til her:Min tippoldefar Peder Kristian Rasmusson (f. 1867) fra Nærem i Tresfjord utvandret 9. mai 1887 med State Line. Hans planlagte reisemål var delstaten Colorado i USA.8. juni 1887 ankom han New York på skipet 'State of Indiana' som Peder Nerem. Der slutter sporene etter ham.Da hans datter i Norge giftet seg, var han i kirkeboken ført som farmer i Amerika. Datteren skal senere ha nevnt et skip som gikk ut og ikke kom tilbake og at faren hennes 'ligg vel drukna på Dakota-bankane'.Kanskje han ble registrert i en folketelling der borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Til Jon! Lenken til Ellis Island fører kun til søkesiden, jeg finner bare en Ingeborg Johnsen der og hun kom fra Trondheim. Kan du huske hvilket navn hun brukte da? La du merke til hvor ektemannen kom fra? Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Ja,da var det jo ikke rart at jeg ikke fant henne! Du kan åpenbart noen triks jeg ikke kan. Bøyer meg i støvet, igjen! Donna gir seg ikke på at Webster Simkins var norsk, dette blir nok en verre nøtt å knekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Folketellingene viser at Webster Simkins var født i Illinois. Hans foreldre var født i USA, men deres fødested oppgis noe ulikt i tellingene:År 1910: Webster Simkins, 47 år, f. i Illinois, far og mor født i Pennsylvania. (US census 1910, Illinois, Knox co, Maquon twp, distr. 175, sheet 4b)1920-tellinga oppgir at han er født i Illinois. Far født i Ohio, mor født i 'United States'.1930-tellinga oppgir at han er født i Illinois, begge foreldre født i Ohio.I 1880 bor Webster Simpkins sammen med sine foreldre i Chestnut, Knox co, Illinois. Far Horatio født i Pennsylvania, hvor også hans foreldre var født. Mor Emma født i Ohio, hennes far født i 'Md', mora i Pennsylvania.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Takker og bukker igjen, imponerende! Dere er så flinke. Tror jeg gir opp å lete etter norske aner for den karen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.