Gå til innhold
Arkivverket

[#29499] Thore Kiønichsdatter f. 1758 Rostad Tune .Hennes foreldre

Gjest Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Thore Kiønichsdatter født 25 aug.Rostad(Røstad) Tune.Hennes foreldre Kiønich Johnsen og Maren Sofie Nilsdatter.Mer om dem vet jeg ikke.Håper på hjelp her.Fant på FS at Thore giftet seg med Baltzer Østensen 9 okt 1781 Aas Akershus.(?)Her er de Aamodt S. i Skiptvedt 1801 (297-) LenkeRita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Her har jeg funnet henne. Lenke. Hun kaller seg Thore Kionichsen Aamoth, og hun døde 3 jun 1829. Vennlig hilsen Espen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Beklager, lenken virker ikke. Her er informasjonen kopiert:FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Norway Family Group Record Search Results | Download--------------------------------------------------------------------------------Husband Kionich Johnsen Pedigree Birth: Christening: Marriage: Death: Burial:--------------------------------------------------------------------------------Wife Maren Sofe Nielsen Pedigree Birth: Christening: Marriage: Death: Burial:--------------------------------------------------------------------------------Children--------------------------------------------------------------------------------1. Thore Kionichsen Aamoth Pedigree Female Birth: Christening: 25 AUG 1758 Tune, Ostfold, Norway Death: 03 JUN 1829 Burial:-------------------------------------------------------------------------------- © 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999 Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999). Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Takk EspenÅ lage lenke til FS er problematisk,har prøvd på dette selv. - Har Tune gårdshistore I og II,men finner ikke Rostad her.Får prøve kirkeboken for Ås ang. vielsen.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Rostad ligger på Rolvsøy. Dette området langs Ågårdselven tilhørte tidligere Tune. Gårdene er desverre ikke tatt med i Tunebøkene.Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Takk Liv !At Rostad lå i Rolvsøy,satte meg på tanken å lete i Fredrikstad. Her fant jeg Thores foreldre! Viet 19 feb.1751. Kønich Johnsen var sersjant fra Mortvedt i Eidsberg.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest kjersti aamodt

Hei Rita Jeg har for lrnge siden notert et giftemål som kanskje kan hjelpe noe kanskje er dette en bror av Thore Kjøningsdatter Gunder Kjønigssen Reclingholm og pige Anne Jensdatter Horien gift i Tune 02.07 1742en søster av Anne pige Elli Jensdatter Horjen g. 11.06 1744 i Tune med Nils Gundersen fra Onsø (Engelsviken)Jeg tror at jeg har lest om Kjøning, men er usikker om det var i bygdeboken for Onsøy, Rygge eller Råde.Hilsen Kjersti forlovere søren Ellind og Arve Horjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Retvedt

Bygdebokforfatter Trygve Vik i Ås har i et etterlatt arbeid oppgitt Thore som datter av Kjønik Nilsen og hans første hustru Sofia Halvorsdatter på Monsrud i Ski. Kjøniks foreldre var Nils Hansen Østvet og Marte Tomasdatter fra Oppsal i Kråkstad. Martes foreldre var Tomas Monsen Oppsal og Lene Kjøniksdatter. Ski slektshistorielags hjemmeside er under ombygging, men Trygve Viks arbeid om Folloslekt kan leses der når siden igjen blir operativ. I mellomtiden kan en papirkopi lese på Ski bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Takk for svar !Det kan se ut som jeg har funnet feil foreldre til Thore Kjøniksdatter. Jeg har ikke kommet lenger med hennes ( feil) slekt, heldigvis. Det ser ut som Akershus er den rette fødeplassen, ja.Thores mann, Baltzer Østensen f. 1737 - 1823 Aamodt i Skiptvedt. Han sønn av Østen Joensen, Nøstvedt i Ås 1704 - 1774 Aamodt ( sønn av Joen Østensen Aamodt 1680 - 1748 og Anne Eriksdatter Schielle ,Skiptvedt )og Christense Baltzersdatter Hoelstad i Ås 1716 - 1784 ( datter av Baltzer Jacobsen Smebøl 1680 - 1741 og Abigal Aasmundsdatter Hoelstad , Ås i Akershus 1690 - 1741)Jeg får nok ta en titt på Bygdebokforfatter Trygve Vik sine nedtegnelser. - Da er Thore Kjønichsdatter født Monsrud i Ski ?Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.