Gå til innhold
Arkivverket

[#29527] Lillehammer Kortforlag

Gjest Egil H Thomassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil H Thomassen

Lillehammer Kortforlag A/S ble etablert ca. 1905. Jeg har forsøkt ulike kilder, bl.a. SA på Hamar, for å finne hvem som sto bak forlaget, men så langt forgjeves. Det er mulig selskapet var registrert andre steder enn Lillehammer. Kan noen gi meg et godt råd om hvor jeg kan søke etter eier(ne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Egil.Du kan prøve å kontakte NasjonalbiblioteketLenke de har mange gamle bilder fra Lillehammer. Normann Kortforlag Hamar har eksistert i mange år, kanskje de vet noe? Jeg vet at D Stribolts Eftf. Interbok i Storgt. hadde gamle kort. Tidligere eier Harald Bakken kan muligens kjenne til dette forlaget. Opplandsarkivet Maihaugen er også en mulighet. Lykke til. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Hei Mona,Takk for innspill. Jeg har forsøkt flere av de nevnte alternativene og noen til, men uten hell. Nå har jeg kontaktet Brønnøysundregisteret, historisk arkiv, så kanskje det bringer resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.