Gå til innhold
Arkivverket

[#29534] Søker foreldre til Lars Christensen. Gift 1785 i Borre, Vestfold

Gjest Ellen Lund
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Lund

Ønsker informasjon om når Lars Christensen er født og hvem som er hans foreldre? Han er gift i 1785 i Borre med Catrine Larsdtr. Eik. Vennlig hilsen og takk Ellen Lund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei Har du ingen flere opplysninger? Ved søk på FS er det mange Lars Christensen født fra ca 1760 fra Vestfold.MvhLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er det i følge F.S født en gutt medn navn Lars Christensen i Borre i 1749,LenkeVed foreldre -søk på Lars Christensen og hustru Cathrine Larsdatter, finner jeg følgende barn f. i Borre:Nils dpt 22 des 1793, BorreJørgen f. 1788, BorreChristen dpt 10 jun 1786, Borre.Christian dpt 1792, BorreI så fall samme familie som nevnt ved folketelling 1801.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen!Jeg håper noen har mulighet til så sjekke disse fødsels/ dåps-datoer i kirkebøker for Borre.Ikke alltid så nøyaktig på F.S.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg finner også ved søk på foreldrepar, Christen Andersen og Eli Nielsdatter, følgende barn født i Borre.1. Lenke2. Niels Christensen, f. 7 apr 1741, Borre3. Helge Christensen, f. 19 jun 1744. Borre4. Lars Christensen, f. 21 jan 1747. BorreMvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Ungkar Lars Christensen Steenbryggen og pike Catrine Larsdatter Eeg troloves 11. mars 1785 og vies 29. mars s. å. (Borre MINI I 2, fol. 180b)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Kristensen

Iflg. boken 'Horten, kort omrids af stedets historie' av Johan Beck, het Lars Christensens far Christen Larsen, var bonde og eier av søndre Brårud i Borre (nåværende Horten). Lars Christensen var los i Åsgårdstrand og eide flere losbåter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Jeg finner INGEN (!) av barna fra FS (innlegg 6) døpt i Borre kirkebok. Jeg har ingen referanser til den Christen Larsen som nevnes i innlegg 8 i mine rettelser og tilføyelser til Borreboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.