Gå til innhold
Arkivverket

[#29536] Jon Gullikson Garnes,Sande /Syvde


Gjest Roar Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Paulsen

Han var født på Skoge 1703 og døde 1753,han var gift med Eli Rasmusdatter.Jeg har ikke fødsel eller dødsår på Eli,og heller ikke fødested,kan noen hjelpe der.Tar også imot opplysninger om hennes forfedre med takk.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

...lat meg først seie at lista referert i (2) ikkje er verifiserte lenger enn til nr. 127. Jon er tre ættled lenger attende. Eg har ikkje granska kjeldene for desse sambanda.Men lista fortel at eg fann Jon på Fjelle Ulstein bd.4 s. 17 og på Garnes (s.168). Der er han rett nok kalla 'Gullik, gbr. på Fjelle', men det må vere Jon. Mor hans, Anne Hansd., var oppattg. på Garnes, og det var skifte etter henne i 1715. Gullik og Anne finn du att på Skoge; Sande og Rovde bd.1 s.351 eller Sandesoga 2 s.507. Der er han kalla Gullik Larsson Åmbø, Ørsta. For Anne kjem du ikkje lenger. I Ørstingar I, Åmbø s. 385, finn du att Gullik med foreldre Lars Jonsson Åmbø og Hilde Ellingsd. Åm. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.