Gå til innhold
Arkivverket

[#29540] Cantate tripihi 1800

Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

I min slektsbase har jeg notert at en person var født i Træna Cantate tripihi 1800. Er dette riktig, og hvilken dato er det i så fall? Jeg har sett i Dage, men der kunne jeg ikke finne det. mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Tripihi høres ut som noe som kan ha med treenigheten å gjøre. Treenighetssøndag var i 1800 den 8. juni, men jeg vil ikke si med sikkerhet at det var treenighetssøndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

Takker for svar. Jeg tror Cantate er riktig, men tripihi er feiltolket, finner det ingen steder. 11. mai 1800 er derfor sannsynligvis riktig. mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

Det er bryllupsdato det er snakk om. Jeg har fått avskriften fra kirkebok fra noen andre, så her må vi nok sjekke sjøl. Går ut fra at det korrekte er slik det står i programmet Dage: Cantate domino (deo) canticum novum, altså 11. mai 1800. mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.