Gå til innhold
Arkivverket

[#29561] Inderøy ,Hestvetten, 1865

Gjest Borgny Fremo
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Tull fra meg, du hadde skrevet hvor. Så meg blind på 'generelt'.Men om du ser i FT 1865 så ser du at det som vel må være faren hennes også er nevnt der (Ingebrigt Pedersen). Han er gift med Serine Ottersdt. Sannsynligheten for at hun er moren er vel ganske stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og her er Serine på FS:Serina OTTESDREvent(s): Birth: 19 Feb 1821 Place: Christening: 22 Mar 1821 Place: Inderoy, Nord-Trondelag, NorwayParents: Father: Otte OLSEN Mother: Sirie ZACARIASDRMvhLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Fremo

Takk for all hjelp. Jeg har Ingebrigt og Serine, men jeg syntes det var 'rart' at ikke hun bodde sammen med foreldrene og at de har et barn som er bare 1 år yngre. Det var heller ikke uvanlig at barn utenfor ekteskap ble 'plasert' hos besteforeldre. Hilsen Borgny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er jo farfaren som eier gården, og sønnen driver halvparten av den. Kanskje de bor i samme hus også? Det er vel kanskje ikke så rart at hun arbeider hos besteforeldrene som er alene. Hun er jo alt for gammel til å gå hjemme. Jeg lurer på om det ikke var slik at man måtte arbeide, og at det ikke var lov til bare å gå hjemme uten å gjøre noe etter en viss alder (16?).At det er bare 1 år+ i mellom 2 søsken går også fint an. I min slekt pr.i dag finnes det et søskenpar hvor det bare er 51 uker mellom deres normale fødsel.Håper du finner ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.