Gå til innhold
Arkivverket

[#29565] Britha Olsdatter ca. 1777-1813 Høgheim, Fresvik, Sogn

Gjest Ørjan Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Karlsen

Britha ble gift med Johannes Iversen 1/1/1796. Bodde på Høgheim (Højum) da de ble gift. Nevnt som 38 år (dvs f. 1763) i FT 1801: Leikanger, Fresviig, Houglum. Hun er ikke nevnt i bygdeboken for Leikanger, men kan muligens være datter av Ola Ivarson Høgheim og Mari Johannesdatter Hov, eller Ole Albrigts og Britha Larsdatter.De fikk 7 barn som jeg vet om. Britha døde ca 1813 på Sagen i Fresvik, mens Johannes døde på Bjørnetun, Fresvik i 1853. Jeg har ikke kunnet finne Britha blant fødte i SF. Noen som har informasjon om hvor hun er født og foreldres navn ?Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er vel familien i Leikanger, 1801 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11419.wc2&gardpostnr=37&personpostnr=1212&merk=1212#ovre>LenkePå nettsidene til Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane finner jeg fire barn med foreldre Johannes Iversen og Brithe Olsdatter:Synneve, 1793, Høgheim, Leikanger LenkeAnna, 1796, Sagen, Leikanger LenkeDorthe Marie, 1796, Sagen, Leikanger LenkeIver 1798, Sagen, Leikanger LenkeMari, 1798, Sagen, Leikanger (tvilling til Iver?) LenkeMartha, 1801, Sagen, Leikanger LenkeHer er vel giftermålet i 1796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Arne Sem-Johansen

I følge bygdebok for leikanger av Roald Lyngvær er De nevt under Holum nr. 144 med syv barn.Kjell Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.