Gå til innhold
Arkivverket

[#29577] Marelius Hammer levde omkring1830-65 i Vågan/Hadsel

Gjest Ingvard Skarvatun
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingvard Skarvatun

Marelius ble gift med Augusta Wilhelmine Andreasdatter Fossum fra Christiania ca 1855 og de fikk sønnen Olaf Martin 9.8.1855 i Hadsel og datteren Marcelia Augusta i 1860 i Vågan. Så må Marcelius være død i ung alder (før FT1865). Har noen mulighet for å hjelpe med oppslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Dersom det er dødsfallet til Marelius du er ute etter, kan jeg ikke hjelpe deg. Han var født i Steigen, og faren het visstnok Mons Hammer. Dato for giftemålet med Augusta er 02.06.1855.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvard Skarvatun

Takk for hjelpa Johan, jeg savner all info om fødsel/død for Marelius - nå fikk jeg ihvertfall en fast dato for vigsel samt grunn til å lete i Steigen. Mvh Ingvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvard Skarvatun

Ved et raskt søk på FamilySearch, fikk jeg både fødsel,dåp og begge foreldra takk være hjelpen din Johan med farsnamnet. Han var født 21.9.1833 av Mons Olsen og Martha Maria Hansdatter i Steigen. Takk igjen! Hilsen Ingvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Augusta Wilhelmine Andreasdatter Fossum kjenner jeg, men såvidt jeg forstår er ikke det tema ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvard Skarvatun

Takk for interessa Geir K.B., jeg har relevante data om Augusta Wilhelmine fra fødsel 17.7.1832 og fremover, men mangler dødsdato på 1900-tallet. Du skulle vel ikke ha hennes dødsår/dødsdato? Mvh Ingvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dessverre, og det kan jeg ikke skaffe herfra.Jeg har bare noen opplysninger bakover, dvs. et par generasjoner av hennes aner (i alle fall alle besteforeldre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.