Gå til innhold
Arkivverket

[#29598] Oppslag i kirkebok for Nesna 1806

Gjest Øystein Lillegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Lillegaard

Har noen mulighet til å gjøre ett oppslag i kirkebok for Nesna den 6 juli 1806 for meg? På familysearch finner jeg at Anders Nilsen Huske giftet seg på denne dagen,han giftet seg med Anne Kirstine Hansdatter. Nå finner jeg to som heter Anne Kirstine Hansdatter og jeg lurer på om det står noen tilleggsoppglysninger om henne?Med vennlig hilsen Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Holthe

Nesna kirkebok 1791-1820, 1806: 'Fer:2 Pentec' (=37. mai) 'lyst til Ægteskap for' '2 Anders Nilssøn Longset og Pig: Anne Kirstine Hansd. ibid.-' Nesna kirkebok 1791-1820, 1806: 'Dom: p: Trinit; 5te' (=6. juli). 'Copul: Ungkarl Anders Nilsøn Longset og pigen Anne Kirstine Hansd: ibid. Spons Augustinus Larsøn og Hans Nilsøn Longset.-'Selv har jeg registrert [url="http://www.slekt.net/tng/getperson.php?personID=I12425&tree=1>Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Takk skal du ha Frode! Det er samme Anders Nilsen du har- som jeg søker. Men det jeg er usikker på er hvilken Anne Kierstina Hansdatter det dreier seg om. Vet ikke om du kan bekrefte at det er hun som du har lenke til?Grunnen til usikkerheten er den 11 nov 1781, døpes en Anne Kiertina Hansdatter med Hans Hermandsen som far, han blir senere strandsitter i Kobberdal.Den Anne Kierstine som du har lenken til, døpes 15 jul 1781. Det er med andre ord to med samme navn som er jevnaldrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Ved nærmere ettersyn er det vel innlysende at lenken din er til riktig person, så takk skal du ha! Med hilsen Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Holthe

Nå har jeg også sett nermere på disse to, og føyet de sammen til et ektepar.PS I innlegg 2, skrevet av meg, snek det seg inn en skrivefeil. Der det står 37. mai, skal det stå 27. mai.Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.