Gå til innhold
Arkivverket

[#29613] Martin Mathisen, Karen Olsen, Mathis Torbjørnsen Fredrikshald 1800 tallet


Gjest Ingar Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingar Karlsen

Jeg leter etter flere opplysninger om Martin Mathisen f. 25.02.1830 i Fredrikshald. Jeg har mye opplysninger om hans etterkommere men ikke så mye om hans aner. Foreldre skal være Karen Olsen f. 1808? og Mathis Torbjørnsen f. 1789 ifølge 1801 tellingen fra Fredriksten. Hans mor Karen Olsen har jeg ingen opplysninger om bortsett fra en side på familysearch.org som oppgir hennes f.år til 1808. Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om disse personene?Ingar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Har du fødselsårene burde det ikke være store saken å gjøre et oppslag i F.hald MINI.Har du gjort det?M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingar Karlsen

Nei, jeg var ikke klar over at det var noe som het dette. Hvor finner jeg dette og hva er det for noe opplysninger som er registrert der ? Er det Online eller i bokform ?Ingar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Kirkebøkene kan du bestille på biblioteket. Ellers kan jeg anbefale deg å ta en tur på f.eks. Skjeberg Historielag som har kirkebøker som dekker det meste av Østfold. Møter hver mandag og torsdag 18-21. Kommende torsdag er det vel å merke medlemsmøte, så da holder slektsforskningen stengt.Kirkebøkene er filmet.Kirkebøkene for F.hald i perioden som vil være aktuell for deg, inneholder døpbte.M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Med henvisning til kirkebøkene Halden MINI I-1 og 2, samt Berg MINI I-1 har jeg funnet følgende: Karen Olsen ble døpt 12 juni 1808 i Halden av foreldre Ole Gundersen og Anne Marie Andersdatter. Disse hadde da allerede døpt datter Anne Kirstine i Halden 9 februar 1799. Familien finnes i FT 1801 for Friderichst. Fæstning. Ole Gundersen var 1. gang gift 6 desember 1778 med Berthe Sorensdatter i Berg. De fikk barna Andreas + Ole (tvillinger), døpt 6 oktober 1779, Anders 1780 og Martha døpt 14 oktober 1781.Mathias Torbjørnsen, døpt 6 januar 1879 i Halden av foreldre Torbjørn Olsen og Johanne Mathiasdatter, gift 28 januar 1785 i Berg. De fikk også barna Ole døpt 20/12 1785, Mathias døpt 17/10 1787, Hans døpt 19 juli 1791 og Ole døpt 10 mai 1793. Dette burde være en peker i riktig retning, men du bør jo likevel oppsøke primærkildene for å få verifisert dette. Mvh KH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.