Gå til innhold
Arkivverket

[#29617] Sandsvær Buskerud ca 1800

Gjest Trond Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Jensen

Maria Olsdatter Gomsrud,f ca 1792 på Hedenstad???, gifter seg, 30 nov 1811, med Halvor Nilssøn Grosvold.Kan noen hjelpe med hvem hennes foreldre er og hvor hun kommer fra?På forhånd takk for hjelpenHilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant ingen gård Gomsrud på Hedenstad i 1801.Derimot finner jeg denne Maria Olsdatter, på Hedenstad på en annen gård.LenkeDet er også et par Marie Olsdøtre i Kongsberg i dette tidsrom.Vet ikke om jeg har funnet den rette.Må sjekkes mot kirkebøker. Det har jeg dessverre ikke muligheter til.( Ellers formidler jeg et godt råd som jeg også selv har fått i debatt: ' Skriv navn og fødselsår,og stedsnavn i overskriften til tema, da er det lettere for andre å hjelpe med søking')Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Jensen

Hei Gunn !Familien hun blir gift inn i kommer fra Laugerud på Hedenstad, så det er kanskje et riktig spor.Jeg får forsøke kirkeboka en gang til, lett å overse.takk for hjelpen ! :o) Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan dette være mor til Maria Olsdatter.Navnet er ganske likt mener jeg, og alder kan vel også passe?LenkeDet ligger en del kirkebøker i digitale kilder for Sandsvær, men de dekker ikke dåpen til Maria Olsdatter i ca 1792.Lykke til med kirkeboksøking.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen,

Hei Trond.Hun var ikke så lett å finne, men jeg vil gi deg to alternativer til, i tillegg til å gi deg Halvor i 1801. Han er på Grosvold Mellem: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10629&gardpostnr=313&personpostnr=3393#nedre>LenkeMaria derimot var verre. Her er et par kandidater til som Gunn ikke har tatt med: Mari, 8 år på Krogsrud Eje Lenkeog Marie, 9 år på Nyegaard Eje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.