Gå til innhold
Arkivverket

[#29618] Kongsberg ca 1800

Gjest Trond Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Jensen

Anne Malene Sjulsdatter f 1830 på Bakstevold,Sandsvær gifter seg 6 des 1851 på Kongsberg med våpenarbeider Knud Olsen. Han skal være fra Kongsberg.Kan noen hjelpe med hvem hans foreldre er og hvor han kommer fra ?Moren kan være Marte Marie Gulbrandsen f ca 1789 på Kongsberg.På forhånd takk !Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei!Jeg lurer på om dett kan være den ettersøkte familie i 1865.Som du ser er det mye navnlikhet her. Hustru er ført opp med samme etternavn som mannen.Og Marte Marie også med et annet etternavn. Alder og navn ellers passer vel bra?Lenke Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om dette kan være noen aner av Anne Malene Sjulsdatter . i 1801 bor på på en gård ved samme navn en Sjul Olsen, Moren heter Malene , g. 2.g.LenkeAnne Malene kan jo være oppkalt etter henne?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner denne i FS/VRI:Knud Event(s): Birth: 22 Feb 1821 Place: Kongsberg, Buskerud, NorwayChristening: 23 Jun 1821 Place: Kongsberg, Buskerud, NorwayParents: Father: Ole KNUDSENMother: Marthe GULBRANDSDR--------------------------------------------------Dette er vel våpenarbeideren i 1865, Kongsberg [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60604.wc2&gardpostnr=202&personpostnr=1554&merk=1554#ovre>Lenke. Hans fødselsår er ca. 1820 og det bor en enke hos dem, Marte Marie Knutsdatter, som er under fattigvesenet. Moren til den Knut Olsen jeg finner født i Kongsberg i 1821 heter Marthe Gulbrandsdatter, mens mannen heter Ole Knudsen. Det kan jo ev. tenkes at Gulbrandsen og Knudsen er blitt blandet i 1865….???Enken i 1865 er 70 år gammel, f.ca. 1795, og f.t. 1801 finner jeg en 7 år gammel Marte Knudsdatter i Kongsberg Lenke. Men jeg finner også en Marte Marie Gulbrandsdatter, f. 1795 i Kongsberg i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Dette stemmer godt med de opplysningene jeg fant i folketellingen for Kongsberg 1840.Der var Knud 19 år, altså født i 1821.Se lenke under innlegg 2.MvhLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Jensen

Hei !Takk for alle gode tips og alt engasjement. Kom akkurat inn å så alle innleggene, så nå har jeg litt å 'ta tak i' .Mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Jensen

Hei igjen !Dette var mye god hjelp ! familiene som er funnet er de riktige.Det eneste som er uvisst er hvilken Marte Marie som er den riktige i FT 1801. Jeg får sjekke kirkeboka ved vielse nærmere og håpe at det er noe som er oversett. Takk igjen og ha en fortsatt fin søndagMvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.