Gå til innhold
Arkivverket

[#29627] Ingebrigt Larsen Solheimsvig


Gjest Hege Kvale
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Kvale

Hei der!Søker info. om Ingebrigt Larsen Solheimsvig f:1878 Var verksarbeider av yrke. Konen het Mari Hansen f:1867 Hva tid giftet disse seg?Hvor er de født og hvem var foreldrene deres?Deres datter het:Anna Karoline Matilde larsen f:09.10.1910 i Årstad døpt:19.03.1911 Årstad Kirke d:24.11.1990 Bergen Gi:10.12.1932 med Erling Norvald Kvale f:22.12.1910 d:15.12.1966 BergenHåper noen kan hjelpe.Mvh Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Krongård

Vet ikke så mye, Solheimsvig, er det som i dag heter Danmarksplass. jeg er selv døpt i Årstad Kirke, og har trødd mine barnesko i området. Verksarbeider, da har han nok arbeidet på Bergens Mekaniske verksted, som lå i Solheimsvigen. Der bygget dem skip til 60 tallet. Dette er kansje forvirrende , men det er noe med navnene, og min tipp oldefar Lars Steffensen Kronstad, hadde en sønn som het Lars Larsen, sjømann, som ved farens død 3 mars 1900 allerede var død i følge Lars Steffensens testamente. Men Lars Larsen etterlot seg to dødtre, Ida og Matilde, men Matilde var død før skiftet etter farfaren var sluttet, og hennes lodd ble delt mellom søsteren Ida og moren Anna Iversen , gift 2g. med Peder Jacob Hansen. Tippoldefar Lars Steffensen og de fleste av hans sønner arbeidet også på Bergens Mekaniske verksted Ref, skiftet til Lars Steffensen Kronstad død 3.3 1900. Årstad sokn. Lars Larsens fulle navn er Lars Østen Martin Larsen f. 24.8 døpt 19.9 1852 i Alvøen. Datteren Ida Larsen har jeg ikke funnet spor av etter år 1900, da hun er 18 år og arbeider i trådfabrikk. Pussig med navnet Anna Karoline Matilde Larsen. Lars Steffensen hadde flere barn som jeg aldri har greidd å oppspore,. Men det kan være tilfeldigheter. Med vennlig hilsen Unni Krongård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Jeg vet ikke om jeg helt forsto hva du mente, Unni. Var det slik?Lars Steffensen Kronstad (død 3. mars 1900) hadde flere sønner som arbeidet på Bergens Mekaniske verksted. En av sønnene til Lars Steffensen Kronstad var sjømann og het:Lars Østen Martin Larsen (f. 24.8. 1852, døpt 19.9 i Alvøen, død før 3 mars 1900). Lars Østen Martin Larsen var gift med:Anna Iversen (som ble 2. gang gift med Peder Jacob Hansen). Lars Østen Martin Larsen og Anna Iversen fikk to barn sammen:1) Matilde (døde uten etterkommere før farfarens skifte var sluttet)2) Ida (18 år gammel trådfabrikkarbeider i 1900).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei Unni og Rune!Når det gjelder din familie Unni så tror jeg at det er et litt for stort sprang på alder? Men takk for hjelpen din :)Rune: Det stemmer iallefall at Mari Hansen har vært gift før fra snakk værtfall.Så jeg tror at det kan rett å slett være det du har funnet. Det er jo kjempe flott tusen takk.Mvh Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.