Gå til innhold
Arkivverket

[#29632] Båten Folke Bernadotte

Gjest Hege Kvale
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Kvale

Hei der igjen!Jeg har tidligere lagt inn spørsmål om Jakob Marthinsen f:11.03.1894 d:24.04.1973 Jeg har fått vite at han skal ha vært på båten Folke Bernadotte rundt fra ca.1950- Men, jeg finner ikke denne båten noen sted så jeg lurte på om der var noen her som er veldig skarpe å klare å finne denne eller finne noe info. om denne båten. Det hadde vært kjempeflott!Mvh Hege Kvale :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei Berit!Jeg tror jammen du har funnet båten 'min' dette var kjempe flott. Tusen takk. Har du også peiling på hvor jeg kan finne eventuelt mannskpliste og eller?Mvh hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kåre Solberg

Hvis han var medlem, bør han kunne finnes i arkivene til Norsk Sjømannsforbund , Rosenkrantz g 15 -17, 0160 Oslo, 22 82 58 00. Ellers bør både hyrekontoret og Sjømennenes Pensjonskasse (kan ha blitt omorganisert) ha full oversikt over hans karriere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Knudsen

Hei. Mønstringsarkivene er oppbevart på Statsarkivene. Så hvis du tar kontakt med det Statsarkivet som hyrekontoret han brukte sogner til, skulle det være hjelp å få. Mvh Kjell Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Montro om det ikke mønstringsarkiver, arkivene til Norsk Sjømannsforbund o.s.v. har en sperregrense på minst 60 år? (Var sjøl mønstret på noen norske fartøyer fra slutten av 1950-årene til begynnelsen av 1970, og ville ikke satt pris på om noen fikk innsyn i disse papirer).Ser av linken i innlegg (2) at Folke Bernadotte tilhørte et rederi i Risør. Vet ikke om dette rederiet fortsatt eksisterer, eller der er papirer tilbake til 1950-tallet. Kanskje lettere å få ENKELTE opplysninger fra et mer privat arkiv? Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kåre Solberg

Rederiet er oppløst, men den ene rederen er i live, 82 år. Jeg skal sjekke i løpet av uka med datteren datteren til den andre om mønstringsarkiver finnes - tvilsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kåre Solberg

De gjenværende rederiarkivene etter Prebesen & Blakstad ble oversendt Aust-Agder-arkivet på 80-tallet. Der skal det bl.a. være flere bilder av skipet 'Folke Bernadotte'. Hva som er igjen av mannskapslister og hyrekontrakter er uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei Leif Kåre!Tusen Takk for Hjelpen igjen! Får prøve å ta kontakt med de der da å se hva de eventuelt kan ha.Ha en fin kveld!Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.