Gå til innhold
Arkivverket

[#29650] Noen med tilgang til kirkebok for Alstahaug (Nordl)1765

Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg driver jo også med slektsforskning for andre innimellom egne aner, og jeg har litt problemer med å tolke kirkeboka her. Olivia Erlandsdatter ble døpt 2.p.trinit. 1765, og jeg lurer på om hennes far er Elling Stensen(???Herøhomen? Sen-navnet her var svært vanskelig å tolke, selv om kirkeboka ellers på den tiden i Alstahaug er grei å tolke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

HeiTakk for svaret. Jeg tenkte også på at det kanskje sto Nilsen, og Olivia og Olina kunne vel skrives om hverandre på den tiden. Hun kalles både Olina og Oliva senere, og hun var gift med Jonas Erlandsen. De bodde i Alteren ved folketellingen 1801, og damen jeg forsker for skal videre på sønnen Christopher døpt 12.p.trinit. 1802 og død 14.03.1854. Jeg regner med at hvis hun jeg forsker for er interessert i det så finner jeg mer videre senere, men nå skal jeg sende henne mail om at Olina eller Olivias far var Elling Nilsen.Hun setter sikkert pris på det hvis noen vet noe mer om disses aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk Terje. Jeg har i dag snakket på telefon med damen som jeg har gjort dette for, og jeg fortsetter når jeg er ferdig med mine Rananer. Det du henviser til her er fint å ta med seg videre senere. Jeg må også se nærmere på giftermål, barn som døpt osv. Så får jeg vel også se på kirkebøkene for Vefsn ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.