Gå til innhold
Arkivverket

[#29652] Roalstad


Gjest Frode Aksnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Frode Aksnes

Hei. Kan noen hjelpe meg med dette ??Bestefar til Donald Roalstad het Lars Johnson og var født 10. oktober 1862 i Bergen. Han var gift med Olivia født den 24 desember 1863 i Stavanger. De hadde en datter som het Lizzie. De emigrerte til USA i 1902, sannsynligvis fra Bergen ( muligens Stavanger) Det er de opplysninger jeg har fått. Skrivemåten på etternavnet kan være feil. (Johnsen med eller uten h er kanskje like sannsynelig) Det at de er født i henholdsvis Bergen og Stavanger, kan også være feil. De kan trolig like gjerne være født i noen av nabokommunene. Dette er imidlertid de opplysninger jeg har fått. Det ville være svært fint om dere klarer å oppspore dem på nettet.Ronald Roalstad er gift med Phyllis Broe, datter av Harriet Enget Broe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er en Olivia i Stavanger som passer med alder: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61103&gardpostnr=1306&personpostnr=14260&merk=14260#ovre>LenkeMen finner ikke noen Lars Johnson f. i Bergen (har prövd med forskjellige varianter)Her ser det ut for at en Oliva har vært hjemme på familiebesök, her er födestedet oppgidt til Sunnmöre: LenkeHer er det en Olivia Andersdtr f. på Sunnmöre: LenkeMen denne er ikke gift med en Lars Johnsen desverre: LenkeBest å sjekke henne fra Stavanger nærmere.En mulig kandidat til Lars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.