Gå til innhold
Arkivverket

[#29661] Fra Stange til gården Dalsrud i Nord-Odal 1860

Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Eline Engebretsdatter, f. 20.3. 1841, Guldlien, Stange på Hedmarken av foreldrene Engebret Kielsen og Ingebor Johnsdatter. Hun flyttet til Nord-Odal høsten 1860. I FT 1865 finner vi henne her: LenkeEr det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvordan det gikk med henne? Ble hun gift? Fikk hun barn?MVH Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Berg Nordli

Hun ble forlovet med Tosten Eriksen Dalsrud, f. 1825, d. 1863. Eline slo opp med Tosten, han hang seg, og deres felles datter Thea Elise ble f. 1864. Eline dro hjem til Stange, og ble gift til Hestnes i Stange. Thea vokste opp hos sin onkel i Dalsrud, men emigrerte seinere til Amerika med sin mor og stefar. Hun tok etternavnet Hestnes etter ham. Thea ble gift med en smed, Tansem, fra Eidsvoll.Det står ganske mye mer detaljer om dette i Nord-Odal bygdebok, bind II. Informasjonen der er basert på gamle brev, og intervju med en gammel dame i slekta. Kan gjerne scanne de sidene det er snakk om, om du sender meg en mail. reveenka@msn.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Hei Lena.Takker og bukker. Dette var nyttige opplysninger. Hadde ikke tenkt meg muligheten at Eline kom tilbake til Stange. Det står heller ingenting om dette i Stangeboka. Tar gjerne imot ditt tilbud om scanning av sider fra Nord-Odal bygdebok. Sender deg en e-post.MVH Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.