Gå til innhold
Arkivverket

[#29671] Sunn Hordaland,Aasa Knutsen


Gjest Hege Kvale
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Kvale

Hei der!Leter etter info om Aasa Knutsen f:16.03.1887 i Kallestad,Sunn Hordaland?Lurer på om foreldrene er: Knut Sebjørnsen Kallestad og Guro Rossland Morteinsdtr? Aasa giftet seg 1912 med Olaf Topijas Støle (vet ikke om navnet skrives sånn)skal være født 01.05.1886 Sørlandet?Han er ikke å finne noe sted for meg.Lurer på hvem hans foreldre også er.Håper noen kan hjelpe.Mvh Hege Kvale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Faren, Knut Sebjørnsen må i så fall ha fått seg ny kone. Dersom Rossland i Kvinnherad, heite garden Røsseland i 1900, no kallar folk seg Røssland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei Marie!Takk skal du ha .Det ser ut til at jeg har fått feil Mors navn ut i fra disse opplysningene. Kansje jeg kommer litt lenger her nå!Ha ein fin dag.Mvh Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H Skibenes

I følgje bygdesoga, var mor til Åsa, Guro Morteinsdtr. Røssland,(1841-88)LenkeKnut gifte seg oppatt i 1890 med Kari Larsdtr. Prestnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei Marie og Elin!Takk for hjelpen deres.Kjempe flott! Hvis noen av dere (tilfeldighvis) kommer over noe om mannen til Aasa så hadde det vært topp! :) For navnet hans er litt usikkert!Ha en fin dag!Mvh Hege Kvale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Blei Aasa buande i heimtraktene, eller flyttet hun bort? Det står truleg korrekt namn på mannen i Kvinnheradsoga, men eg fekk ikkje kikka i går, for biblioteket var stengt på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

God Morgen Marie!Jeg er litt usikker på om Aasa ble boende der. Fra snakk i familien skal hun ha flyttet til Stavanger for å jobbe der, men er usikker. Har fått et navn på et sted som jeg håper sier deg noe 'Sven Håland'?Det er kjempe flott at du tar deg tid til dette setter veldig pris på det.Mvh Hege Kvale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Der er Håland og Støle i Etne (ein ava nabokommunane til Kvinnherad), men Håland finns vel også i/ved Stavanger. Eg kan kanskje leita litt på nettet i kveld; nå har eg berre ein liten møte/kurs-pause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Topijas er vel Tobias eller Tobiassen. Ettersom du skriv Sørlandet, har eg kikka litt på Vest- og Aust-Agder, kor der er fleire Støle-gardar. Men eg finn dessverre verken Olaf eller Tobias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei Marie!Fekk vite at Olaf sko ver fødd i Kvinnesdal. Men det er bare snakk så eg vet ikkje om det stemmer. Elin Skibenes fant at Aasa var gifte med Støle og bodde i Stavanger men eg kan ikkje finna hu eller han så eg tror dette er et prosjekt eg må gi opp. (Hahaha)Tusen takk for hjelpen begge to.Mvh Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.