Gå til innhold
Arkivverket

[#29692] Hans Mathisen konfirmert 15 jun 1760, Hof.


Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Søker opplysning om fødested og foreldre til Hans Mathisen, Konfirmert i Hof, Jarlsberg.LenkeVed søk på F. S. finner jeg en Hans Mathisen f. ca.1743, Wasaas, Jarlsberg. Her er ikke oppgitt foreldre.Det hadde vært fint om noen kan finne denne Hans Mathisen ved oppslag i Kirkebøker for området. Eller om noen finner han i Bygdebøker for Hoff.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Desverre leter vi fortsatt etter opphavet til den Hans Mathisen som helt riktig er diskutert under innlegg 25159.Problemet er ikke løst. I dag har jeg lånt bygdebøker for Hof, for å prøve å finne denne Hans Mathisens opphav.Det er ikke så enkelt når jeg ikke vet fra hvilken gård han kommer .Hadde håp om at kirkebøker ville avklare hvem foreldre til Hans Mathisen, Wasaas, Hof, er.Går ut fra at det finnes kirkebøker over dåp herfra,ca 1742-44, siden konfirmasjoner er registrert? Han kan nemlig passe i alder til den ane Aksel Einar Mathiesen, etterlyser.Hvis jeg kan få hjelp av noen lokale slektgranskere til å finne gården der konfirmanten Hans Mathisen, kom fra, så har jeg bygdebøkene her hjemme nå.Takk for interessen.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har i dag fått låne bygdebøker for Hoff.Etter gjennomlesning av slektshistorien på gårder i Vasaas sogn, finner jeg en Hans Mathiasen som er f. 1743, på Sjue. Far : Mathias Svendsen , Nordre Berg, men bodde på Sjue. Mathias var fra Dal i Ramnes.d. 1775.Sønnen Hans Mathiassen overtok halvpart av Sjue. g. 1770 med Karen Tollevsdatter, fra Øvre Rønneberg.Da kan denne Hans Mathisen utelukkes som den vi leter etter i tema 25159.Jeg har ikke funnet andre i området som passer med navn og alder. Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.