Gå til innhold
Arkivverket

[#29693] Mor til Golla Hansdatter f. 23.08.1825, Rotvik, Salangen

Gjest Oddrun Ronessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddrun Ronessen

Leter etter moren til Golla Hansdatter. Hun var gift med Anders Pedersen, f.1812, Salangen. Har to forskjellige navn på mødre: Ingeborg Kristina Olsdatter og Ingeborg Kristina Holmberg. Finner ingen kirkebøker hvor jeg får kontrollert opplysningene. Er det noen som kan hjelpe? Hilsen Oddrun Ronessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Golla døpt 25.9.1825 Ibestad, Troms. Foreldre Hans Olsen og Ingeborg Olsdatter.Ingeborg Christina Olsen døpt 25.9.1803 Ibestad, Troms. Foreldre Ole Pedersen og Ingeborg Henrichsdatter.Ingeborg Maria Henrichsdatter og Ole Pedersen giftet seg i Ibestad, Troms 27.9.1795.Opplysninger fra Family search.Ingeborg og Ole finner du i Ibestd (Astafjord) i 1801 tellingen LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Ole Pedersen som du finner i folketellingen for Ibestad (Astafjord) er mest sannsynlig den som ble døpt i Ibestad 13.7.1766. Foreldre Peder Tostensen og Inger Ediesdatter som ble gift i Ibestad i 1762.Inger Ediesdatter finner du på samme sted som Ole i 1801 - hun er da gift for andre gang og har den nye mannen har en stedatter Karen Pedersdatter (30år) som da må være søster til Ole.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Berntsen

Ifølge Astafjord Bygdebok var Golla datter av Ingeborg Kirstina Holmberg som igjen var datter av Ole Holmberg (1759-1791) og Malena Pedersdatter (1755-1822).Erik Berntsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Ronessen

Takk til dere begge to. Ja, jeg er litt forvirra om Gollas opphav. Hun er min tippoldemor,så jeg skulle så gjerne hatt korrekte dataer om henne. Men er det mulig å sjekke om disse to Ingeborgene har samme fødselsdatoer. For mange år siden fikk vi opplysninger fra en på Statsarkivet i Tromsø, der er foreldrene til Golla oppgitt som Ingeborg Olsdatter, Indregård i Salangen og Hans Olsen, Rotvik i Salangen. Der er også foreldrene til Ingeborg oppgitt som Anne Marie Svendsdatter, Indregård i Salangen, og Ole Kristensen, Sletten i Salangen. Men jeg kan ikke se noen steder at de har en datter med navn Ingeborg. Er det jeg som er helt på gjorde? Erik, har du flere opplysninger om Ole Holmberg og Malena Pedersdatter? Vennlig hilsen Oddrun Ronessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Berntsen

Ole Holmberg kjenner jeg ikke opphavet til, men han hadde to barn utenfor ekteskap med Malena Pedersdatter, Ingeborg Kirstina (1782) og Svend (1785). Malena Pedersdatter var datter av Peder Larssen (1726-1793) og Ingeborg Gunnarsdatter (1727-1806). Jeg finner heller ingen datter med navn Ingeborg etter Anna Marie Svendsdatter og Ole Kristensen.Erik Berntsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.