Gå til innhold
Arkivverket

[#29704] Joakim og Johanna Tandberg til USA i 1900. Hvem var de?


Gjest Kjell Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Solås

Godt jobbet, Kjell - og godt var det også å få en bekreftelse på at de var halvbrødre.Jeg tar med at Christian og Lena også hadde sønnen Kenneth, 18 år gammel i 1930. Jeg tror det må være han jeg finner registrert her:Database: Social Security Death IndexPersonal InformationName: Kenneth HardbergSSN: 097-09-0991Last Residence: 10305 Staten Island,Richmond, New York, United States of AmericaBorn: 15 May 1911Died: 21 Aug 1988State (Year) SSN issued: New York (Before 1951 ) Jeg vet ikke om Kenneth var gift og fikk barn, men ser det ikke som usannynlig at det kan være hans kone vi finner registrert her: Personal InformationName: Dorothy HardbergSSN: 090-03-3116Last Residence: 10305 Staten Island,Richmond, New York, United States of AmericaBorn: 21 Mar 1910Last Benefit: 10305 Staten Island, Richmond,New York, United States of AmericaDied: Apr 1984State (Year) SSN issued: New York (Before 1951 )Tenkte Shawn kunne ha interesse av dette.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg tar med denne også:Database: California Death Index, 1940-1997 Personal InformationName: CHILDS, BEATRICE ESTHERSocial Security #: 051245593Sex: FEMALEBirth Date: 3 Mar 1930Birthplace: NEW YORKDeath Date: 5 Feb 1983Death Place: ORANGEMother's Maiden Name: HARDBERGFather's Surname: HIPPEN Jeg tenkte at denne Beatrice kanskje kunne være en datter av Emely Hardberg, og søkte så på 'Hippen' i 1930:Richmond NY - Mariner Harbor, 266 Van Pelt Ave.Herman Hippen, Head, 30 år gml., gift da han var 26, født i NY av for. f. i Tyskland. 'Laborer - Building Trade'.Emely, Wife, 24 år gml., gift da hun var 20, f. i NY av for. f. i Norge.To barn: Herman og Beatrice. (Alderen uleselig)Mor til Herman senior bor også sammen med dem. Hun heter Minnie, er 63 år gml., enke, gift da hun var 20, f. i Tyskland av foreldre f. i Tyskland. Immigrasjonsåret ukjent.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Knudsen

Hei Arne. Her er det jamen flere som jobber bra. Jeg skal ta disse opplysningene med når jeg skriver mail til Shawn. Familien hans holder til i California, så barna til Emily, Beatrice og Herman, kan jo bo i nabolaget. De vil jo være Shawns firmenninger. De vet neppe om hverandre. Ellers er det vel kanskje på tide å avslutte denne seansen på debattforumet. Det er bare vi to som er med, og om vi skal komme noe videre avhenger like mye av familien som av oss.Så jeg foreslår at i den grad du er interessert kan vi fortsette privat. Mailadressen min er kjell.knudsen@gktv.no. Kontakt meg dersom det høres interessant ut. Takk til deg og andre som har vært med på å kaste lys over denne utvandringshistorien. Mvh Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.