Gå til innhold
Arkivverket

[#29707] Karen Dorthe Johanne født RASK i Moss 1772

Gjest Leif Fjelstrup Guldbrandsen
 Del

Recommended Posts

Min tipoldefar hed Niels Peter Nicolaj Fjelstrup Guldbrandsen, født i København 4 marts 1813. Min tipoldemor hed Jensine Vilhelmine Kristine Draabye født i København 1814, hennes far hed Andreas Jensen Draabye født i København ???? Nu kommer jeg til det jeg søger hjælp med: Hennes mor hed Karen Dorthe Johanne, født RASK i Moss 1772 ( evt. 1774 ) Jeg har på flere måder forsøgt få oplysninger om henne men har aldrig haft held med mig. Prøver derfor med dette innlegg. Er der noen som kan give mig info om denne Karen Dorthe Johanne Rask. Alt fra Danmark kan jeg, det er det fra Norge jeg ønsker hjælp med. Mvh Leif i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

På Familysearch fant jeg i Moss en Karen Johanne med foreldre Lars Rask og Maren Nielsdatter.Karen Johanne var døpt i Moss 31. august 1774.Foreldrene, Lars Svendsen Rask og Maren Nielsdatter, ble viet i Moss 9. november 1769.Håper det er noen som kan slå opp i kirkeboka for Moss og se om det er flere opplysninger der.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Laila. Tusen takk for din hjælp. Men hvordan fandt du det? Når jeg søker på Family Search med de navne du har givet mig, får jeg inget resultat. Hilsen Leif Fjelstrup Guldbrandsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Først gikk jeg inn på denne adressen:[url="http://80.62.84.41/php/batch_nr/igi_soeg_form_n.php>LenkeDer satte jeg inn i Amt: Ostfold (engelsk stavemåte) og i Sogn: Moss og trykket på 'Send forespørgsel'.Da kom jeg hit:LenkeDer trykket jeg på batch-nummeret til Dåb 1725-1814og kom hit:LenkeJeg trykket på [Refine search] øverst til høyre og kom hit:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Laila. Du skal ha mange takk for hjælpen, der lærte du mig noet nytt, jeg har aldrig forståt man kan søke på FS på den måte. Tusin takk for hjælpen. Jeg har også en etterlysning på Dis-Norge (Moss) i håb om at noen kan se i kirkeboken for mig. Med venlig hilsen Leif i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.