Gå til innhold
Arkivverket

[#29730] Kaja fra Dypfjord i Vågan til Gildeskål


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Jeg er blitt kontaktet av en person som er på jakt etter foreldrene til hennes oldemor. Oldemora het Kaja, f. ca. 1854. Visstnok brukte hun etternavnet With. I ft. 1865 bor hun i Gildeskål under navnet Kaja Pedersdatter, og her er det angitt at hun er født i Gildeskål. Hennes oldebarn mener derimot at hun er født i Vågan og at de bodde i Dypfjorden. Foreldrene skal ha omkommet ved drukning på 1850-tallet, og Kaja skal ha blitt bortsatt. I 1865 bor hun hos Kaja Størk, Henningsvær, men som nå var gift i Gildeskål. Filmrullen med kirkebøker fra Vågan som vi har på biblioteket i Svolvær er ødelagt, og i påvente av ny rull henvender jeg meg her. Er det noen som kjenner til Kaja (With) Pedersdatter, bosatt i Gildeskål 1865, og hennes foreldre som omkom under et forlis på 1850-tallet. I 1865 bodde familien Juul i Dypfjorden, og en kan ikke se at de hadde noen forbindelse med Kaja. mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.