Gå til innhold
Arkivverket

[#29748] 4 søsken Lundqvist emigrerte til fra Kongsvinger til USA omkring1880


Gjest Guri Vallevik Håbjørg
 Del

Recommended Posts

Gjest Guri Vallevik Håbjørg

4 søsken til min oldemor,Eva Charlotte Nøkleby(1854-1938), emigrerte til USA omkring 1880. De var alle født i Eda i Sverige og flyttet til Kongsvinger i 1867: Eva Ulrica Lundqvist f. 4.juli 1852 em. fra Oslo 11.7 82, Lars Gustaf Lundqvist f. 13.juni 1856 em. ?, Daniel Emil Lundqvist f. 22.febr. 1858 em. fra Oslo 5.12 79 og Carl(Karl) August Lundqvist f. 6.okt. 1859 em. fra Oslo 4.3 86Jeg har ikke klart å finne spor etter dem i USA gjennom Familysearch. Kan noen hjelpe meg videre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Census 1900 , South Dakota, Clay county, Star township:Dane E. A. Lundquist - f. Feb 1858 i Sverige, 42år, gift, vært gift i 10 år, Innvandret 1879, er naturalisert, yrke? vanskelig å lese - tror det er noe med prop. (eiendom)Etta Lundqust-f. aug 1869 - i Missouri, far fra Missouri, mor fra Pennsylvania, 30 år -vært gift i 10 år, har født 5 barn som alle er i live.Viva? f. jan 1892,Vera f. sept 1893,Elise f. nov 1894,Esther f. juni 1896,Eva f. april 1899.Alle fem døtre er født i South Dakota.------------I 1910 bor Daniel E. A. Lundquist og kona Etta R. i Siuox Falls, Minehaha county, South Dakota. Fortsatt 5 døtre. Kona har ikke født flere enn 5 barn. De er begge i sitt første ekteskap. Har vært gift i 19 år. Han er 52 år, hun er 49 år, Hun sies å være født i Iowa. Far fra Iowa, mor fra Pennsylvania. Han sies å være svenskfødt av svenske foreldre. Han innvandret 1880. Er naturalisert. Han er 'Commercial traveller?? - Wholesale grocery.Barna:Viva R. 18 årVera R. 16 år,Elsie R. 15 år,Ether N. 13 årEva M. 10 år.------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I 1930 bor Daniel Lundquist sammen i Columbus, Ohio (Franklin county), han er 72 år gammel enkemann og store keeper. Det sies at Daniel er født i Norge av Svenske foreldre. Han bor sammen med sin datter Viva som er 38 år gammel enke. Hun ble gift som 24 åring. Viva heter Povera???? til etternavn. Viva er sekretær, født i South Dakota, far fra Norge, mor fra Iowa. Viva har en datter: Blythe 7 år, født i Illionois med far og mor født i South Dakota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Social Security Death IndexName: Viva PowersSSN: 286-16-3386Last Residence: 43202 Columbus, Franklin, Ohio, United States of AmericaBorn: 1 Jan 1892Last Benefit: 43202 Columbus, Franklin, Ohio, United States of AmericaDied: Jul 1980State (Year) SSN issued: Ohio (Before 1951 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I 1920 er Eva G. Lundquist 20 år gammel 'Student Nurse' på West Suburban Hospital i Oak Park township i Cook County i Illinois. Hun har far fra Sverige og mor fra Iowa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guri Vallevik Håbjørg

Jon Torp.Dette stemmer jo på en prikk. Her er det nok en stor etterslekt. Jeg har ikke hatt fantasi til å se for meg Dane som en forkortelse av Daniel, men det er jo typisk amerikansk. Ikke har jeg klart å ta meg frem i amerikanske folketellinger heller. Takk skal du ha.hilsen Guri V.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

South Dakota Births, :Viva Lundquist , Gender: Fem, County: Minnehaha , Mother's Name: Etta Cassidy , Father's Name: Daniel E Lundquist , Birth Date: January 01, 1892Vera Maud Lundquist , Gender: Fem, County: Clay , Mother's Name: Etta Capitolia Cassidy, Father's Name: D E A Lundquist, Birth Date: September 19, 1893Elsie Ruth Lundquist, Gender: Fem, County: Clay , Mother's Name: Etta Capitolia Cassidy, Father's Name: D E A Lundiquist, Birth Date: November 04, 1894Esther May Lundquist, Gender: Fem, County: Clay , Mother's Name: Etta Capitolia Cassidy, Father's Name: D E A Lundquist, Birth Date: June 09, 1896Eva Grace Lundquist, Gender: Fem, County: Clay, Mother's Name: Etta Capitolia Cassidy, Father's Name: D E A Lundquist, Birth Date: April 20, 1899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

South Dakota Marriages, 1905-1949Name: Viva R LundquistAge: 24Gender: FemaleSpouse: Erwin H PowersMarriage Date: 15 Oct 1916Marriage County: MinnehahaCounty of Residence: MinnehahaPost Office: Sioux Falls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Erwin H. Powers var 28 år ved vielsen i Minnehaha 1916 (altså født ca. 1888) Han sies å være bosatt i Albert Lea, Freetown, Minn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Eva Grace Lundquist er etter alle solemerker gift med Arthur D. Ranstead i Chicago i 1930. Arthur er 33 år- gift som 28 åring. Eva er 30 år. Gift som 26 åring. De har barna: sønnen Donald 3 år og 6 måneder, datteren Phyllis 2 år og 1 måned. Begge født i Illinois. Eva Ranstead dør i mai 1968 i Munster, Lake county, Indiana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Vera M. Lundquist er i 1930 ugift og bosatt i Washington DC. hvor un er Advocate clerk. Hun er 36 år, født i South Dakota, far fra Sverige, mor fra Missouiri. Sannsynligvis dør hun ugift. Hun kalles nemlig fortsatt Lundquist når hun dør i Wachington DC, i jan 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Det finnes en Chris Ransted med e-postadresse:c.ransted krøllalfa btinternet.comsom i 2005 har lagt ut informasjon om Eva Ranstead. Kanskje er dette en slektning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guri Vallevik Håbjørg

Takk igjen Jon Torp. Jeg skal prøve å sende en hilsen til Chris Ranstead for å sjekke ut en eventuell tilknytning.hilsen Guri V.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guri Vallevik Håbjørg

Jon Torp.Chris Ransted var ikke i nær familie med Eva Ranstead, men langt ute er det kanskje to varianter av samme slekt som kan ha sin opprinnelse i Ranstad ved Skøvde i Sverige. Lundqvistene visste han dessverre ikke noe om. Noe norsk stedsnavn finner jeg ikke at Ransted/Ranstead kommer fra.hilsen Guri V.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guri Vallevik Håbjørg

Roger Thauland. I would like very much to have Eva Ransteads obituary. My mailadress is : guri.vallevik.habjorg@oppegard.kommune.noHalvor Aaby Takk for opplysningen om Ransted. Jeg sender den videre til USA.hilsen Guri V.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guri Vallevik Håbjørg

Roger Thauland. Thank you. The orbits arrived this morning.It contributes to fill out the 'picture'.Regards Guri V.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.