Gå til innhold
Arkivverket

[#29759] Foreldre til Borre damer, Ragnhild og Johanne


Gjest Ellen Lund
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Lund

Søker navn og årstall for foreldrene til: 1. Ragnhild Pedersdr f. 1739 g. med Ole Evensen f. 1741 Nordre Vold og 2. Johanne Pedersdr f. 1756 g. med Endre Jacobsen f. 1755. De er ikke døpt i Borre. Har prøvd tidligere med disse damer uten hell, men prøver igjen. Anesirkelen blir perfekt med disse opplysninger. Takk. M.v.h. Ellen Lund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen!Den nærmeste Ragnhild Pedersen jeg finner er døpt i Slagen 26 Des 1740.LenkeDet finnes en dame til i med samme navn, døpt i Ramnes 21 feb 1742. Heller ikke så langt unna Borre.Skal se om jeg finner noen flere opplysninger.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en kandidat til Endre Jacobsen. på F. S.LenkeHer er oppført foreldre. Finner et par til med litt forvirrende stedsnavn-angivelse. En skal komme fra Baggerød, ' Stokke', og en sikkert samme, fra Baggerød ' Borre'. en oppgir kun ektefelle og en bare farsnavn.Så er det en som har gårdsnavn Kjære, Borre, også uten foreldrenavn.Baggerød mener jeg bestemt er et BORRE/ Horten-navn. Har ikke hørt om en gård i Stokke med det navnet.Tror du burde satse på å få slått opp i kirkebøker på det foreldrepar, jeg har lagt lenke til. Lykke til med leting.Mvh. Gunn.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen!Jeg lurer på om den Johanne Pedersdatter f. ca 1756, kan være denne damen f. i Andebu, Vestfold. LenkeVed folketellingen 1801 er hun anført som 42 år. Ved søk i Vestfold finner jeg kun denne damen ført opp med foreldre. Alder stemmer overens med folketellingen, men begge kildene kan være unøyaktige.Den andre Johanne Pedersdatter var ført opp på Baggerød, Borre, kun med ektemannens navn.Skal se om jeg finner noe mer om Andebufamilien. Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Peter S. Holt og Ingeborg har fått minst to barn til i Andebu. Det er et par Holtgårder der, som jeg kan se etter om det kan være etterkommere på.Her legger jeg en lenke til det eldste barnet jeg fant til disse foreldrene. LenkeI tillegg er det en sønn Abraham Pedersen dpt 27 okt 1762 og en Ellev Pedersen som du også finner ved å søke på F. S.Mvh. Gunn. H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her ser det ut til at både Ellef Pedersen med fam. og Abraham Pedersen m.fam, fortsatt bor i Andebu i 1801. ( Mulige søsken av Johanne?)LenkeSkal lete litt om jeg finner foreldrene fortsatt i live i 1801.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Den Ragnhild Pedersdatter som nevnes i innlegg 2 = døpt 2612 1740. Foreldre:Peder Henriksen og Marthe Halvorsdatter på Basberg søndre (se Slagen 734). Paul Olsen Semb i Borre var en av fadderne. Marthe var fra Gannestad i Borre,og 3 av Ragnhilds søsken ble gift med Borrefolk. En sterk kandidat, men det står ikke noe mer om HENNE i Slagen bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg finner flere søsken av Ragnhild på foreldresøk F.S.Legger lenke til en av søstrene, Karen. LenkeAndre i søskenflokken som er nevnt:Lars dpt. 20 aug 1730Anne dpt. 24 aug 1731Hendrich dpt. 1. sep 1734Karen dpt. 7 nov 1737og Halvor dpt. 29 aug 1754.Ragnhild kom mellom de to sist nevnte.( Det var stort sprang mellom de siste barna som var listet opp, her må det nok sjekkes i Kirkebøker) Mvh. Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS. Ragnild Pedersdt. gift 17/6 1766 Borre med Ole Evensen. Barn av Ragnild og Ole: Lars 1766 Slagen, (resten av barna f. Borre)Lars 1768, Even 1770, Anna 1771, Marta 1774, Marta 1775, Olea 1778, Peder 1781, Jørgen 1784, Else 1790.FS. Johanne Pedersdt. gift 26/11 1795 Borre med Endre Jacobsen. Barn av Johanne og Endre, all f. Baggerød: Jacob 1792 ?, Karen 1794 ?, Johanne 1796, Marie 1798, Endre 1800 og Peder 1802. (Lurer litt på de 2 første barna. Kan de være fra 1.ekteskapet til Endre.)Endre Jacobsen gift. 19/6 1784 Borre med Mette (Sofie) Evensdatter dpt. 25/7 1762 Borre, foreldre Even Olsen og Christina Larsdt. Vold N. Borre. Barn av Endre og Mette: Hans 1785, Gunnild 1787, Jacob 1789, Jacob 1790(muligens samme?), Christine 1792 og Arne 1794-1796.Det er en del tull med disse barnas fødsler og foreldre.Ser ut til at Ole Evensen og Mette Sofie var søsken eller halvsøsken da jeg finner at moren til Ole het Anne Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.