Gå til innhold
Arkivverket

[#29766] Døpt i Jølster - Ålhus

Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

4 barn av Tollef Hansen Ålhus og Marte Hansdatter ble døpt i Jølster:Karen, 25.10.1711, ... Margvar Gunder, 13.12.1718, ... Peder, 15.2.1720, ... Elias, 9.11.1722.Jeg vil gjerne vite hvem som var faddere.Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fadre:Karen, 25.10.1711, 'min Hustrue. Ingeborg Hegernes. Fid. tillige Guri Ionsddtr Frøysland. Anders og Peder Hegernes.'Margvar Gunder, 13.12.1718, 'Gertrud Aalhuus. Fid. Ellen Andersdatter Hegernæs. Peder Hegernæs. Peder Øfverbøe. Torger Aalhuus.'Peder, 15.2.1720, 'Min hustrue. Fid: Anders Johansøn og Lars Olsøn Hegernes. Marete Andersdatter Øfverbøe og Simon Pedersøn Svidal.'Elias, 9.11.1722 'Claudia Catharina Fischer. Fid: Karen Hegernes. Chrispinus Flue. Nils Aalhus og Guri Andersdatter Hegernes'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Mange takk for svar. Det var svært mange fedre fra Hegrenes.Jeg er temmelig sikker på at Tollef Hansen 'Ålhus' er opprinnelig fra Hegrenes, sønn av Hans Endresen Hegrenes, som etterlot seg to sønner (Peder og Tollef) og en datter Ingeborg (tema 296249).En Peder Hegernes er fadder til Karen (1711) og Marquar Gunder (1718). Jeg lurer på om han er identisk med Peder Hansen Hegrenes (Tollefs og Ingeborgs bror) eller med Peder Marqvarsen Hegrenes, nevnt som fadder til Ingeborgs datter Karen i 1720 (tema 29717).Mvh, Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.