Gå til innhold
Arkivverket

[#29770] Ole Olsen,Stang

Gjest Hege Kvale
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Kvale

Hvem er foreldrene til Ole Olsen f:1862 Vardal Gi.med Stina Emilie Kristensen f:1855 Barn: Ole Olsen f:1884 Anna Marie Olsen f:1886 Oscar Svere Olsen f:1887 Hilda Katrine Olsen f:1890 Agnes Tomine Olsen f:1892 Solveig Synnøve Olsen f:1895 Svanhild Konstance Olsen f:1897 Valdemar Gotfred Olsen f:1900Har funnet disse barna i Gjøvik og Toten slektshistorielag/Kirkebøker untatt Agnes og Ole de finner jeg ikke der.De er fra familie snakk.Det hadde vært greit å visst om bakgrunnen til Agnes for det er henne jeg følger.Håper noen klare å finne noe for meg her. På forhånd takk. Mvh. Hege Kvale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei Lars Ove!Er klar over den lenken men den sier meg lite om Agnes.De andre barna har jeg full info om fra Gjøvik og Toten... Bare synes at det er litt merkelig at Agnes ikke står der. Også leter jeg jo også etter Ole Olsen Sr. sine foreldre også da. Men takk for responsen din. :)Hilsen Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg tror kanskje det er grunn til å reise spørsmålet hvorfra din Ole Olsen f. 1862 har navnet STANG. I 1885 bor han på Gjøvik og heter Ole Olsen Stang. Den eldste sønnen er født i Christiania, så det er sannsynlig han har bodd der.Noen Ole Olsen Stang finnes ikke i 1865, heller i i kirkebøkene for Vsrdal. Men det finnes en (husmanns?)plass Stangstuen i Vardal. Ta en kikk på folketellingen for Vardal 1875 og se på den familien som da bodde under Stangstuen.Det er mulig jeg er ute på viddene, men slike 'navneforandringer' som Stangstuen - Stang er vel ikke ukjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Kort sagt - jeg tror det kan dreie seg om denne familien i 1865 LenkeDet er den samme familien som bodde på Stangstuen i 1875, men Ole Olsen har der feil fødselsår (1865).Som faddere på Ole Olsen Stangs barn finner jeg Torsten Olsen og Birgitte Olsen - altså søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei Astrid!Høres greit ut dette! Flott! Det kan nok stemme godt dette.Takk for hjelpen din,ha ein forsatt god kveld.Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg syntes dette var spennende selv. Se i FT 1900. Mange andre i familien (faren og et par søsken) heter også Stang! Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.