Gå til innhold
Arkivverket

[#29791] Anders Olson,Kjelsund

Gjest Roar Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Paulsen

Hans far var Ole Hansson,død 1749 mangler fødselsår.Hans mor var Mette Marie Andersdatter,har ingen fødsel/dødsår på henne,ei heller ingen opplysninger om hennes forfedre.Kan noen bidra der.Anders var født 1752 og døde 1798.Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Paulsen

Ja,jeg har sett i Herøyboka.Men ut i fra det som jeg fikk med meg derifra så stoppet det med disse opplysningene her.Det er mulig at jeg har oversett noe.Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Ståle Moltu

Mette Marie Andersdotter var gift tre gongar og budde på Kjeldsund i alle ekteskapa. Med Ole Hansson Dimmen, Ulstein (2.ekteskap) hadde ho sonen Anders Olson, 1744-1749, samt sonen Rasmus og dottera Styrkine. I 3.ekteskap med Ola Erikson Myrene, Ulstein hadde dei den Anders som du viser til (f.1752-d.1798. Denne Anders Olson vart gift med Margrete Nilsdotter og busett Spjutøy i Ulstein kommune. Dei hadde igjen ei dotter dei kalla Mette Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Til (3): Undersøkte du kva det innebar at Mette Marie 'Andersdtr.' sin første mann Willum skulle vere verbror til kapt. Jochum Molberg på Dravlaus i Dalsfjorden? Ifl. Dalsfjord s. 179 var Jocum Molberg g. 1729 i Bergen m. Else Kristine Andersen. Det kan vere eit spor. Vidare er det verd å undersøkje om Willum og Mette Marie var gifte i Bergen før dei kom til Kjelsund (1735), evt. om dei kan ha sett andre spor etter seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.