Gå til innhold
Arkivverket

[#30065] Ida Andreasdatter - Dåp Enebakk 5. mai 1878

Gjest Lars Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Jørgensen

Jeg søker mere opplysninger om ovennevnte dåp -datoen har jeg fra FamilySearch. Foreldrene er der oppgitt til Andreas Pedersen og Thrine Johannesdatter. Jeg ville satt stor på om noen kunne slå opp dette. Spesielt sjekke opp om morens navn er riktig tolket, vider all informasjon om hjemsted og faddere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Jørgensen

Er det virkelig ingen der ut som har tilgang på kirkebøker for Enebakk? Drister meg til å 'friske opp' eget emne fordi dette er svært viktig for meg.Min hypotese er at nevnte Ida er søster til min oldemor, og at Andreas i tilfelle er eneste tipp-oldefar som jeg 'mangler' (og dersom det er riktig Andreas vil jeg også ha tipp-tipp'ene komplett). Kunne noen hjelpe meg, hadde jeg blitt utrolig glad.Min oldemor Agnes Emilie har jeg ikke lykkes å finne dåpen til, men håper det hjelper med søsteren. Sjekk også tråden Lenke om Agnes Emilie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel R. Bråthen

HeiIda Constance ble født 18. mars og døpt 5. mai 1878. Hun var født utenfor ekteskap, og far var: «Ungk. Arbm. Andreas Pedersen Fjeldssætheren af Ski (f. 1838) & Pige Thrine Johannesdatter Bysætheren (1855)».Faddere var: arbm Knud Christophersen Langbraaten, arbm Carl Andreassen Skjeldbreien, arbm Anton Nilsen Vangen, kone Bolette Christiansdtr Vangen og Pige Olava Nilsdtr Svarteholtet.Det var piken Karen Johannesd Bysætheren som hadde anmeldt fødselen (Enebakk, Mini 11, 1862-82, kort 5/6, fol 170b, nr 36).Det var alt jeg har. Har dessverre ingen bygdebøker fra Enebakk.Hvordan ble 'resultatet'?Torkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Jørgensen

Hei TorkelDessverre tyder nok alt på at det er 'feil' Andreas (egentlig morens navn som jeg hadde et lite håp om kunne bli Thore Hansdatter - litt søkt kanskje, men FS er jo avskrift). På den annen side så er nå denne muligheten utelukket.Tusen takk for hjelpen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.