Gå til innhold
Arkivverket

[#30305] Foreldrene til Gunild Henriksdatter døpt 24 september 1797i Skiptvet

Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

i 1801 bor Gunild m sin mor Stine som er enke og 2 søsken på gården Holmerud i Skiptvet. De to eldste er døpt i Moss, Gunild i Skiptvet.Moren Stine er notert som Olsdatter, men i dåpen for barna blir hun kalt enten Jan eller Jonsdatter. Barnas far het Henrik Carlsen. Ukjent opphav og f. sted. Stine har jeg heller ingen sikre foreldre på, søkte på fs og fant der en Stine døpt i Moss juni 1769 (datoen mangler ) m foreldre Jan Jansen og Randi Lucasdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Som jeg skrev i mitt 1. innlegg så kalles Stine m Olsdatter i 1801, men i dåpen til barna enten Jens eller Jansdatter. Jeg fant som sagt en Stine døpt i Moss juni 1769, det er et avvik på 2 år iflg folketellingen for 1801, (hun står da oppfør m alder 30)mulige foreldre Rakel Lucasdatter og Jan Jansen, men finner ikke vielsen på fs. Rakel er muligens datter av Lukas Lukassen og Mette Amundsdatter. Finner en Jan Jansen Grønland på fs f (1721-1783. Noen som vet noe om denne slekta?mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.