Gå til innhold
Arkivverket

[#30308] Magli Tørresdatter f.ca1748 Brønnøy

Gjest Karina Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Hansen

Jeg leter etter foreldrene til Magli Tørresdatter,Født ca. 1748.I 1801 tellingen bor hun på gården Holand,Vigøens,Brønnøy.Hun var gift med Peder Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gyrid Jørgensen

Magli eller Malena Tørrisdatter var født på Vega i 1751. Hennes foreldre var Tørris Pedersen og Margrethe Hendrichsdatter. Tørris døde i 1782 på Floa, Vega. Skifte holdt samme år.Tørris og Margrethe ble gift 12 p. Trin (28. aug) i 1746.Margrethe døde i 1780, skifte holdt samme år. Hun var angitt å være 58 år da hun døde.Tørris foreldre var Peter Tørrisen Floa og Magdalena Iversdatter. (Moren litt usikker, da Peter Tørrissen kan ha vært gift før - og derved ha hatt forskjellige mødre til sine barn).Peter Tørrissen omkom på havet i 1742, skifte holdt samme år. Peter Tørrissen var født ca 1693 , han var 8 år i 1701 tellingen. Mvh Gyrid Jørgensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gyrid Jørgensen

Har ikke notert noen aner til Peder Olsen, da han blir en sidegren i forhold til min forskning. Hans første kone var Ingeborg Pedersdatter, som døde ca 1786 - skifte holdt samme år.De hadde 4 barn: Erik, Peder, Berit og Andrea. Andrea var død, da det ble skiftet etter faren i 1805.På Peder og Magli Tørrisdatter har jeg notert to barn: Margrethe f. ca 1789 og Tørris (født og død 1791)mvh Gyrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.