Gå til innhold
Arkivverket

[#30309] Peder Christensen Bakkemeren-eie, Lier


Gjest Egil H Thomassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil H Thomassen

Peder Christensen gifter seg 6.januar 1762 m. Rønnaug Svendsdatter. Ved giftemålet er begge på Sjåstad. I 'Liers Historie' er han oppført om husmann ved Bakkemeren (Kokopp).Hvem var hans foreldre? Peder var f. ca. 1740, og fra kirkebøkene har jeg to alternativer: a) Dåp 15.nov. 1739 i Frogner, far: Christen Pedersen Sørum-eie (g.m. Ragnild Hansdatter). b) Dåp 4.des.1740 i Frogner, far Christen Gulbrandsen Kovestad-bakken (g.m. Ambjørg Andersdatter Sørum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Berit; Jeg har forsøkt uten å bli noe klokere. Kovestad og Sørum ligger begge nær Frogner kirke.Faddere ved dåpen 15.nov.1739: Aase Jørgensdatter Sørum, Kari Toresdatter Sørum, Anne Christensdatter Valle, Anders Simensen Sørum, Guttorm Støkke.Ved dåpen 4.des.1740: Michel Lahelds qvinde, Marthe Gulloug, Hans Doverud, Morten Andersen Kaavestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg mente barna til Peder og Rønnoug. Kanskje deres foreldre(barnas besteforeldre) eller søsken er faddere for barna.De skal muligens ha dpt. Berte 20/3 1763, Otter 8/3 1778 og Hans 23/1 1780, men det burde jo være noen flere barn mellom disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Sorry, en lesefeil fra min side. Jeg har ikke tilgang til kirkebøkene, og må til SA/Oslo eller Kongsberg. Har noen disse bøkene og kan slå opp for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Mange bibliotek har filmmaskiner, og du kan låne inn film dit. Undersøk med ditt lokale bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.