Gå til innhold
Arkivverket

[#30316] Henrik mikal Hansen Finnfjellet i Dyrøy

Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

Hei har prøvd å få låne Dyrøy bind I men det var utlånt. Er det noen som kan slå opp i Dyrøyboken og hjerlpe meg med opplysninger? jeg leter etter opplysninger om foreldre og aner tilHenrik Miakl Hansen f. ca 1823 Finnfjellet i Dyrøyhans koneChristianna Larsdtr var datter av Lars Hindberg BårdsenDeres sønn var Johan Chr. gift med Tobine Oline Olsdtr fra Sørreisa.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Henrik Mikal Hansen f.1825 på Frimobakken, Faksfjord i Dyrøy, g.1854 med enke Christianne Larsdtr, f.1826, Finnland i Dyrøy. (Hun var 1.gang gift med Johan Iver Kristensen f.1820 i Kvæfjord).Paret bodde først på Forsa og Merkesnes på Dyrøya før de kjøpte en part på Finnefjellet i Dyrøy.Henriks far var Hans Eriksen, f.1793, d.1829, g.1816 med Dorthe Kirstinaa Mikkelsdtr. f.1792, Valvåg, d.1853 Frimobakken.Her er Henrik og foreldrene i 1801: LenkeFaren, Erik Henriksen, var kven, f.ca.1765, d.1833, g.1798 med Randine Pedersdtr f.ca.1775, d.1849. Hennes far het Peder Pedersen.Jeg prøvde å finne Dorthe Kirstina Mikkelsdt. i 1801 uten å lykkes.Har du forfedre til Christianna Larsdtr.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Her er Dorthe i 1801 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11927.wc2&gardpostnr=7&personpostnr=120&merk=120#ovre>Lenke Og her er Lars Hindberg Baardsen hos foreldrene på Brøstad, Dyrøy LenkeLars Hindberg Baardsen ble gift 1825 med Anne Birgitte Kristiansdtr. f.1799 på Sæter i Dyrøy. Her er hun med foreldr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.