Gå til innhold
Arkivverket

[#30317] Lemminfgvær


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiArne Olsen f. 1822/1828 i Solør var gift og bosatt på Lemmingvær Hvet noen om hans slekt/aner?hans koneChristianna Larsdtr f. 1837 i Tranøy mangler jeg og opplysninger omKjenner noen til de to og kan gi meg opplysninger om foreldre?Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

På FS fant jeg vielsen til Arne Olsen og Christianna Larsdtr. i Tranøy 1860. Brudens navn var Christiane Dortea. Ved videre søk på FS fant jeg denne:CHRISTIANA DORTEA LARSEN Female Event(s): Birth: 29 JAN 1837 Christening: 25 APR 1837 Tranoy, Troms, Norway Death: Burial:Parents: Father: LARS CHRISTOFORSEN Family Mother: SOPHIA AMALIA HANSDRKilde var oppgitt til M+masse tall samt årstall. Antar det menes Minesterialbok for Tranøy. Må sjekkes mot Kirkebok (som jeg dessverre ikke har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I FT 1875 står det at han var født 1822 i Våler sogn i Solør og hun 1837 i Tranø.I FT 1900 står det at han var født 1828 og ikke sted, og hun er død.Iflg. FS ble Arne Olsen gift 23/10 1860 Tranø med Christiane Dortea Larsdt. Om du kan finner den vielsen burde du finne fødselsopplysninger og foreldrenes navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Leiv hagen

Arne Olsen.Arne var sønn av Ole (Bjerk) Arnesen (F.1791-D.1858)og Inger Olsdtr (F.1797) begge fra Solør, Ringsaker. Disse kom til Straumen i Ibestad. De hadde 5 barn. Du finner hans slekt under tellingen av 1801 på gården Bye Nedre og hennes slekt på Bergundhougen.Du finner hans familie på side 222 i bind 3 av Astafjord Bygdebok, slektshistorien.Og på side 13 i Bjarkøy Bygdebok.Arne har stor etterslekt i Troms for det meste i Tranøy. Vi jobber akkurat med å kartlegge denne slkten.Jan Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Leiv hagen

HeiDu trenger ikke å låne de bygdebøker som jeg foreslo da de fleste av forfedre/etterkommere av Arne Olsen var på gjennomreis i disse kommunene. Får jeg din E.Mail kan jeg oversende slektsinformasjon på data.Jan Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiJeg er ikke etterkommer av Arne, jeg bare leter på vegne av en annen. mailadressen er steiols5 at start.noskulle gjerne ha hatt litt mer om LARS CHRISTOFORSEN Family Mother: SOPHIA AMALIA HANSDR sine foreldre hvis du har så kav vi utveksle litt info.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.