Gå til innhold
Arkivverket

[#30318] Ole J Ziegler f. ca 1817, Averøy

Gjest Myrthle Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Myrthle Strøm

Etter opplysninger jeg har fått fra Lesja var Ole enkemann da han flyttet til Averøy. Svigerfar mente at han da hadde med seg 3 barn. Ole ble gift med Marta Arntsdtr. Kronborg i 1844. Mener å huske at ett av barna som Ole hadde med seg, het Amund. Er det noen som vet noe om hvor det ble av disse barna ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei! En rask titt i K. Strands kirkebokavskrifter viser: den 13/5 1844 ble ungkar Ole Johan Henriksen Ziegler av Lesja 27år viet med pike Marta Arntsdotter Kronborg 29 år. Senere samme år den 9/12 får de sønnen Johan. Johan bodde senere i Øksenvågen og ble konf. 7/10 1860 og viet 20/6 1873( 28 år gammel) med Marta Dortea Ellingsdatter Bakken 27 år. Kan sjekke senere i kirkeboka, men det tyder på at Ole ikke var enkemann. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myrthle Strøm

Det er nok den samme Ole. I 1852 fikk Ole og Marta sønnen, Peder. Han ble senere gift med Guri Einarsdtr. Flatset. Disse to bodde også i Øksenvågen og er min mann`s oldeforeldre. Jeg regner med at dette da er oppklart. Takk skal du ha. Får sende en forespørsel til Lesja for å finne den rette Ole der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Hei. Du finner Ole (Ola) og familien i Bygdebok for Lesja bd. 3 (utg. 1996) s. 188. Foreldra til faren, Johan Henrik Fredriksson Ziegler, finner du i bd 2 (1992) s. 146, og den første Zigleren (som kom som eier av Lesja jernverk i 1710) i bd. 1 (1987) s. 576.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.