Gå til innhold
Arkivverket

[#30321] Lars Olsen fra Vestre Aker dro til Canada, ønsker hjelp til å finne hans aner


Gjest Glenn Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Glenn Jensen

Har fått en henvendelse fra etterkommere i Canada som ønsker hjelp til å finne aner.Lars sine foreldre er Ole Larsen og Maren Pedersdatter. Maren er født 25 nov 1841 i Nittedal. Maren har jeg klart å finne litt bakover på, men Ole er vanskligere.Dette fordi det finnes to Ole'er døpt i Vestre Aker 1946 med samme navn.Fedrene har også samme navn.I FT FT1965: Ole skomagersvend og lærling på gården Sindseneng.Ole oppgis som skomaker ved vielsen, så det akn jo tyde på at dette er han.Ole og Maren ble viet 03 nov 1867i Vestre Aker.I 1902 er han turbinpasser ved Nydalen bomuldspinneri.Ole døde 18 mar 1916 i sitt hjem i Nydalen. Finnes det noen som kan hjelpe meg å komme på sporet etter riktige Ole, slik at jeg kan finne riktige foreldre?Det er jo så mange her som har utrolig kunnskap med bruk av kilder.Med vennlig hilsen Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. FT 1900 ble han født 1846 i Aker. Vanligvis så står fødselsdato og foreldrenes navn oppgitt ved vielser så sent som 1867. Har du sjekket kirkeboka for Aker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glenn Jensen

Hei !Ja , jeg har vært i kirkeboka for Aker, men problemet er at det finnes en Ole Larsen til i 1846, og begge har far Lars Hansen.Jeg får satse på å finne et skifte:o) Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glenn Jensen

Hei igjen !Ved vielsen til Ole og Maren står det at Ole er født 1846 og at faren heter Lars Hansen. Når jeg leter på fødte og døpte i 1846 finnes det to Ole med far Lars Hansen.Tenker du på en annen mulighet ?Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nei, jeg trodde du bare hadde sjekket fødselen til de to Olene.Hva med faddere til Oles barn. Kanskje moren hans var fadder. Tror neppe de 2 Ole også har mødre med samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.