Gå til innhold
Arkivverket

[#30343] Tollef Tollefsen-Dyrnes Egersund


Gjest Gerti Stenberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Gerti Stenberg

Jag söker föräldrar till Tollef Tollefsen-Dyrnes f. i Egersund och för hans hustru Astrin Omundsdatter-Hadland. Sonen Tollef f.2 juli 1801 i Ogna. Tacksam för födelsedatum för Tollef och Astrid också och ev. vigseldatum. Mvh Gerti Stenberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I FS finner jeg en Karen, døpt 4.10.1798 i Egersund, datter av Tollei Tolleisen (i 1801 skrives navnet Tollej Tollejsen) og Astrid Arnesdatter (!). Det er antakelig det samme paret som gifter seg i Egersund i februar samme året, men her er brudens patronymikon blitt Andersdatter (!) TOLLEF TOLLEFSEN Spouse: ASTRI ANDERSDR Family Marriage: 15 FEB 1798 Egersund, Rogaland, NorwayI FS finner jeg sønnen Tollei Tollefsen, døpt 2. juli 1801 i Egersund, her står morens navn oppført som Astrid Amundsdatter. Så dukker også opp et par som i FS heter Tollei Tolleisen og Astrid Hermundsdatter som har datteren Ingeborg til dåpen 19.8.1804. Og 29.9.1807 har Tollei Tolleisen og Astri Amundsdatter sønnen Amund til dåpen i Egersund. Her er det m.a.o. en god del forvirring: Er dette ett og samme ektepar, eller er det snakk om flere ektepar? Jeg har foreløpig bare funnet det ene ekteparet som gift i Egersund på slutten av 1790-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er Tollef og Astrid i 1801. De har en datter Karen, 3 år: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11101&gardpostnr=191&personpostnr=897&merk=897#ovre>LenkeI 1801 er Tollei (Tollej) 30 år, f.ca. 1771 og kona Astrid er 21 år, f.ca. 1780.FamilySearch: 1) Lenke og 2) LenkeAstrid Amundsen Lenke. Hennes foreldre er Ommund Larsen og Ingeborg Johannesdatter. Det ene barnet jeg fant i forrige innlegg, heter Ingeborg, så kanskje det er snakk om oppkalling. Iflg. FS/IGI ble Ommund Larsen og Ingeborg gift i Egersund 6. november 1777. Her er ekteparet i Egersund i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.